In begin oktober bezoeken mijn vriend en ik drie dagen Khao yai NP en daarna gaan we door naar Koh Hood. We willen op dag vier om 12:30 de boot nemen vanaf laem sok pier in Trat. Nu weet ik dat je met de bus het beste via Bangkok kan reizen maar dat je dan die boot van 12:30 echt niet gaat halen.
Ik ben dan ook 20 weken zwanger en zal dan liever met een taxi gaan. Weet iemand of het te doen is om heel vroeg in de ochtend vanuit Pak Chong met de taxi te vertrekken en de boot van 12:30 te halen? En wat ongeveer de kosten zijn met de taxi?
Dat kan wel iets sneller denk ik. Volgens tomtom is het van Pak Chong naar Trat 400 km en duurt de reis per auto zo’n 9 uur. Om de boot van 12:30 te halen moet je wel heel erg vroeg op.
tomtom geeft voor Bangkok - Trat 330 km en 6,5 uur op. Wat ik me kan herinneren deed de minivan er iets van 4 uur over.
Ik reed zelf vorig weekend nog van Pak Chong tot Chanthaburi (iets voor Trat) en dat kostte me een 5 uurtjes en 1500 Baht aan diesel. Trat is een 50/60 km’s verder… Dat gaat per taxi inderdaad naar Thaise normen best duur uitvallen…
Informeer mss eens naar een bus van Nakhon Ratchasima richting Trat. Pak Chong licht maar op een klein uurtje van NR af en heeft talloze bussen en vans die daar heen gaan.
Algemene tip, je planning iets te krap rekenen kan in zuidoost azie wel eens tegenvallen
taxi erg duur.
probeer misschien een minibus…die zijn goedkoper maar minstens zo snel als een taxi.
en mocht je toch 4000bht neer willen tellen is er ook nog de optie met bkk air te vliegen naar trat…kosten ongeveer 1800bht pp voor een retour.
een vlucht van slechts 40minuten