Wie heeft ervaring met het doorreizen naar Ko Chang vanuit Pak Chong?
Wij hebben een twee daagse tour geboekt bij Greenleaf voor bezoek aan Khao Yai in augustus 2010. Na deze tour willen we graag een aantal dagen naar Ko Chang, maar ik zie alleen nog maar mogelijkheden om via BKK te reizen. Graag advies, alvast veel dank
Normaal kun je een bus nemen van Bangkok busterminal (Mo chit) rechtstreeks richting Pak Chong (reistijd:31/2uur)dus veronder stel ik dat je ook de terugreis kunt doen richting Bangkok!!rechtstreekse bussen van Pak chong naar Ko chang,zijn er naar mijn weten niet.Dus moet je een bus nemen van bkk richting Ko Chang!(treinen rijden niet naar Ko Chang)Sorry,maar ik denk dat dit de enigste oplossing is!gegroet:georgessiam.
Hi georgessiam, ik was er al bang voor in ieder geval bedankt voor je reactie, ik heb so wie so al veel kunnen opsteken van jouw reacties!
groet Maxnina
Sorry ik wou dat ik beter nieuws had,heb nog op verschillende sites gezien of dat er rechtstreekse verbindingen waren naar Ko Chang maar tevergeefs.
Dit is voor mij een nederlaag dat ik niemand heb kunnen helpen.
dat zie je verkeerd, ik weet nu dat wanneer jij mij weet te vertellen dat er geen andere verbinding is, dit ook zo is, ik hoef dan niet verder te zoeken.
Pak Chong naar BangkokDe bus kost 139 baht= €3.12 en doet er 2.50 uur over. De trein doet 4 uur over deze route maar kost je ook maar 40 baht (€0.90)heb hier nog wat info:met de bus ben je sneller in Bkk(voordeel trein:ticket is goedkoper)aan u de keuze.
Je zou inderdaad, zoals eerder gezegd een bus of trein terug naar BKK kunnen pakken en van daaruit weer een bus naar Koh Chang, maar dit is een erg saaie route.
Ik raad je aan om via Nakhon Ratchasima (Khorat) naar Trat te reizen. Qua reistijd ben je misschien zelfs iets voordeliger uit en de reis is gewoon vele malen mooier. Mooie omgeving. Vanuit Trat zit je trouwens zo op de boot naar Koh Chang.
wij wilde dit ook een paar jaar geleden (2008, geloof ik).
Maar moesten ook “terug” over Bangkok. Daarna doorreizen naar Ko Chang zouden 2 reisdagen worden. Ik was op pad met mijn moeder die daar geen zin in had dus hebben we maar gekozen voor het dichterbij gelegen Ko Samed. Dat was in 1 dag te doen.