Kan het ook goed begrijpen waarom je het plan had Thomas, moeilijke tijden zijn nooit fijn maar horen bij het leven om te overwinnen.
ff redelijk off-topic wellicht, maar wilde het toch ff kwijt…
Ik begrijp wel je punt -en die van georgesiam- ten aanzien van het ‘zomaar’ zetten van Sak Yanth’s, maar zoals ]ik dit nu lees begrijp ik je niet helemaal…
Je leven is elk moment een nieuw stadium, niets blijft hetzelfde, alles verandert continu. Maar buiten dat: Als we dan toch stiekem even in periodes/stadia/fases denken: Al mijn tattoo’s, inclusief alle onderdelen van mijn (tot nu toe 3/4)sleeve hebben betrekking tot gebeurtenissen in mijn leven. Het is een soort roadmap of my life zeg maar… De een sluit iets af, de ander herinnert aan iets…
Dus wanneer ben je uit een fase of stadium dan? En wanneer zou je dan wel een tatoo moeten laten zetten in jouw ogen?
Gewoon ff benieuwd naar jouw visie hierop ![]()
Bij mij draait het ook helemaal niet over tatoes,heb er geen enkel probleem mee dat de mensen een tatoe zetten,tenslotte iedereen doe met zijn lichaam wat hij wilt.Maar het is de wijze waarop men een Tatoe zet!!Een monnik heeft tegen mij eens iets gezegd,your farangs are crazy people!!Ik vroeg waarom?Ze dragen allemaal een gouden ketting met een medaillon,en ze geloven niet in het boedisme!!Iedereen zal wel zijn eigen redenen hebben(tatoes,medaillons)maar er zit toch wel wat waarheid in wat de monnik heeft gezegd,vind je niet??gegroet:georgessiam.
Die gedachte kan ik heel goed snappen ja… Maar er zijn ook veel mensen die dan wel geen boeddhist zijn, maar wel veel aan bepaalde aspecten van het boeddhisme hebben gehad en zich derhalve (ook al zijn ze geen echte boeddhist) ermee verbonden voelen… Dan zie ik er weinig kwaad in, zolang je maar respect blijft tonen!
Als je nou helemaal niets hebt met het boeddhisme en je gaat met boeddhistische uitingen lopen, dan snap ik daar idd ook weinig van. Net als dat ik niet snap dat het tegenwoordig ‘hip’ is om met een rozenkrans -compleet met kruisje- om je nek te lopen, zelfs al ben je totaal ongelovig. Maar idd, er mee lopen omdat het toevallig gewoon leuk, mode of tof is, is vrij loos…
Was vroeger ook getrouwd geweest voor Boedha en had ook een gouden kettingtje omdat het vroeger een "rage"was,hoe duurder hoe beter.Toen ben ik is beginnen na te denken over wat de monnik heeft gezegd,ik ben tot de conclusie gekomen als je niet van dat geloof bent,dat je dat niet moet dragen.Ik spreek wel uit mijn standpunt,ik ga een andere persoon zijn rekening niet maken!!Ik laat iedereen daar vrij in,om mijn geweten te sussen heb ik dat kettingtje verkocht en de opbrengst gegeven aan de tempel waar de monnik verbleef toendertijd.Spijtig dat de monnik nu niet meer leeft,had er goede gesprekken mee.Ik kende de mens al verschillende jaren en was een goede vriend geworden,die altijd tijd vrij maakte om naar mij te luisteren.gegroet:georgessiam.
Ten eerste ben ik van mening dat iedereen in zijn leven wil doen wat hij/zij wil doen, laat ik dat voorop stellen.
Persoonlijk vind ik dat je in ieder geval het “stadium” van volwassen in moet zijn gegaan zodat je iets wel overwogen doet en niet beinvloed door …
Dat is wat ik wilde aangeven en leek me wel duidelijk in het antwoord.
Gebeurtenissen in je leven horen nu eenmaal bij het leven.
Er zijn maar 2 stadiums in het leven dat is geboren worden en sterven, daar tussen is het vreugde en lijden.
Dit is mijn visie :).
Er is een gezegde:Het pad dat je neemt is het pad dat je kiest,de dag dat je aarzelt is de dag dat je verliest!!Ik wil daarmee zeggen,dat je goed moet nadenken in de dingen die je wilt doen in het leven,niet meer niet minder.g.s
Iemand ervaring met het laten zetten van Sak Yant’s in Wat Bang Phra? Kan je daar gewoon naar binnenlopen en het ter plaatse regelen? Moet je van te voren bellen en een afspraak maken (Ik las zoiets over een Sak Yant tempel in de buurt van Chiang Mai namelijk en ik kan me voorstellen dat dat een logisch gevolg is van de toenemende populariteit en dus toenemende drukte in die tempels).
Weet iemand trouwens een site met daarop alle betekenissen van alle verschillende ontwerpen? Zijn er wel redelijk wat geloof ik en kan nergens een volledig overzicht vinden.
:chin:
Een van de bekenste van Thailand (maar ook de duurste waarschijnlijk)
heeft de Hah Taew/5 Sacred Lines + Tiger Yant voor Angelina Jollie gdn
staat ook wat uitleg over de betekenis van elke Sak Yant.
http://www.arjannoo.com/
http://www.sak-yant.com/aboutyant/
http://www.sak-yant.com/108-sacred-yant/yant-ha-taew/
http://www.sak-yant.com/about/about-sacred-yant/types-of-yant/design-meanings/
Hier nog een topic dat ik een tijd geleden gestart had: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=87485
Thnx ![]()
Nu we toch over "tattoo’s bezig zijn,waar gaat het eindigen als alle plekjes op je lichaam volstaan.Dan laten we onze …Dit ff off topic gezegd.
Trend: ogen tatoeëren
25 maart 2010, 14:06
http://img.zita.be/tmp/410/290/r/2987/201003251406-1_trend-ogen-tatoeeren.jpg
In de Verenigde Staten is het tatoeëren van oogballen voortaan mogelijk. Vooral gevangenen zijn helemaal weg van de nieuwste rage.
Bij oogtatoeages wordt het wit van de ogen versierd met patronen of ingekleurd. Aanhangers van de tatoeages benadrukken dat je het echt moet willen. Het is een langdurig proces dat weken kan duren en bovendien is het erg pijnlijk.
Hoe de gevangenen het klaarspelen
Brrrrrr…daar moet ik toch niet aan denken…lijkt me idd pijnlijk gebeuren…
Ik hou het wel gewoon bij mijn huid… :retard:
ff ontopic weer:
Hier een linkje met wat info over Wat Bang Phra en Sak Yant’s en hun betekenis!
Dat gaat een beetje ver een Tattoo in/op je oog :retard:…
Maar, handige site 108 - vooral het einde van de tekst vind ik toepasselijk lol2. “Up to you…”.
Kan iemand me wellicht helpen aan het volledige/correcte adres (liefst ook in Thai) van Wat Nong Khem? Een kleine tempel 45 minuten van Chiang Mai waar Sak yant Master Pra Ajarn Gamthorn zijn inkt in de huid prikt…
Er is een vage Engels sprekende gast (ene Peter ofzo) die voor een 1500B een afspraak voor je maakt bij de Wat (zodat je zeker weet dat je niet voor niets gaat) je ophaalt in Chiang Mai, je wegbrengt, als tolk fungeert en je vervolgens weer terug brengt…
Alleen als je zegt dat je er gebruik van wilt maken reageert de beste man niet meer op e-mails, dus erg betrouwbaar is ie niet…
Wil zelf maar ff die kant op zien te komen, maar kan weinig tot geen info vinden over de Wat (en Gamthorn). Dus wie kan me helpen. De Wat zou liggen in San Patong, 45 minuten van Chiang Mai…
En hoe kan ik het makkelijkst bij Wat Bang Phra (bij BKK) komen? Taxi? Bus? En vanaf waar?
Hopelijk heb je er wat aan.
Zie inmiddels dat jij een andere tempel bedoelt kan daar wel een kaartje van vinden via google maps.
Als jij me daaraan zou kunnen helpen zou ik je zeer erkentelijk zijn… Kan zelf echt niets vinden…
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.sak-yant.com/2010/04/sak-yant-in-chiang-mai-ajarn-gamtorn/
Maar dat is vast de site waar jij ook je info weg hebt, gok ik. Trouwens vind het een beetje vreemd de monnik zet een yant op het onderbeen op 1 van de foto’s dit zou eigenlijk niet kunnen omdat yants altijd boven de gordel horen. Groetjesssss