Tattoo in Thailand zetten (Sak Yant)

Ik ben van plan een sak yant tattoo te laten zetten in thailand
Heeft iemand hier dit ook laten doen?
Weet iemand een goede plek waar het hygiënisch word gedaan?
Als iemand me hier iets meer over kan vertellen hoor ik het graag:)
Je kunt me eventueel mailen: [EMAIL=“dance_damour@hotmail.com”]dance_damour@hotmail.com
Groetjes, Leonie

hoi Leonie
een sak yant tattoo mag/kan alleen door monniken gezet worden de bekendste tempel waar dit gedaan word is Wat Pang Pra (weet niet zeker of de spelling klopt) kijk eens hier http://player.omroep.nl/?aflID=4732542&kanaal=tvopjepc.nl hier krijgt dennis storm een sak yant tattoo het lijkt me wel erg pijnlijk maar ook ontzettend gaaf
gr dirk

Hallo Dirk,
Dankjewel voor je reactie:)
Ik heb al research gedaan naar sak yant tattoos het enige wat voor mij nog van belang is is welke tempel ik het kan laten zetten waar vooral ook goed aan de hygiene word gedacht.
Want een hoop monniken die de tattoos zetten denken dat de tattoo hen wel zal beschermen tegen de ziektes die je op kan lopen tijdens het tattoeeren (hepatites, hiv)
maarja dat risico wil ik liever niet lopen;)
Groetjes, Leonie

Hoi Leonie,

Je moet een sak yant inderdaad in een tempel laten doen want het is een tattoo met betekenis en zijn er zelfs bepaalde voedsels die je niet mag eten en veel andere zaken waar je rekening mee dient te houden, zelf heb ik een Yant Gao Yord laten zetten bij een tempel ergens verweg in de Isaan maar er zeker opgelet dat er een schone naald gebruikt werdt etc. je kunt ook eens kijken op www.arjannoo.com er is ook een monnik waar mevrouw A. jolie die van meneer B.Pitt ook bij is geweest de tempel is ergens in/bij Changmai.

ik hoop voor leonie dat ze thais kan lezen. ik begreep er iig niets van.

Het zou misschien bedoelt zijn om haar wat idee’s te geven, mocht ze verder nog vragen hebben wil ik haar daar ook mee van dienst zijn,en als je trouwens even wacht totdat de pagina goed geopend is staan er ook wat links in Abc, wat betekent iig trouwens begrijp ik niets van Nederlands of zo iets.

iig= in ieder geval.

sorry dacht dat ze hier meer info kon vinden daarom hoopte ik dat ze thais kan lezen. ik zag eerst de plaatjes niet, maar als je een tijdje wacht dan heb je ook plaatjes.

En tekst in ABC …beide weer wat geleerd.

Hoi Jan en Karin:)
Bedankt voor jullie reacties
Jan ik heb deze site ook bekeken.
Ik denk dat ik naar bijvoorbeeld de tempel wat bang phra moet gaan en als ik daar ben aan de mensen zelf de info moet vragen:)
Is er nog een bepaald ritueel dat je moet volgen of een speciale manier van bedanken jan?
Of is het om zo maar even te zeggen net zoals in nederland betalen, bedankt en doei! haha
Groetjes, Leonie

Er is inderdaad een speciaal ritueel daarna om de Tattoo(Sak Yant) kracht te geven, er moet natuurlijk ook voor betaald worden maar dat kost bijna niets, maar zoals bij iedere tempel zijn donaties altijd welkom maar dan op speciale wijze, inderdaad niet zoals hier bij de Tattoo shop je bent tenslotte op een heilige plaats.

kun je me vertellen hoe dit in zn gang gaat? en hoe het bij jou is gegaan?
Bedankt voor je moeite
Groetjes, Leonie

Nadat de Tattoo was gezet volgde een inzegening door de monnik met een hoop gebrabbel waar je inderdaad niets van begrijpt/verstaat,kreeg een soort van hanoman hoofd op mijn hoofd en 3 slagen met een zwaard op mijn rug, omdat de betekenis van een Yant Goa Yord is dat het je zal moeten beschermen tegen (steek) wapens etc.Daarna besprenkelt met water ter inzegening. Voordat het ritueel begint leg je geld, bloemen,3 kaarsje’s en wierook op een schaal voor het geluk wat wordt overhandigt aan de monnik. En je zit op je knieen voorover gebogen met de handen open tegen elkaar om de inzegening te ondergaan.

als je zeker wilt zijn dat de naald die ze gebruiken schoon is zou ik een nieuwe kopen en die laten gebruiken en daarna weer meenemen ook nog een leuk souvenier

voor zo ver ik weet worden die naalden bij de tempel verkocht

Hallo.

Wel heel gaaf om een tattoo te laten zetten op de traditionele manier.
Het is weer eens iets anders dan de standaard hartjes en ankertjes, en wie mooi wil zijn krijgt de pijn er gratis bij.
Zou wel even bij de GGD langs gaan voor een Hepatitis A en B vaccinatie, ook al gebruiken ze schone naalden je weet maar nooit en voorkomen is nog steeds beter dan genezen.
Better save than sorry.

Veel succes.

voor een tattoo ben je geen hep. a inj nodig.
maar hep b zou ik zeker doen.

Als je toch bij de GGD bent doe dan gelijk alles maar.

ja daar ben ik het mee eens.
ik bedoel alleen te zeggen dat je hep a niet kunt krijgen van een tattoo.

Jongens (en meisjes),
leuk dat jullie zo’n tattoo bij een tempel laten zetten. De Thais doen dat (soms) ook, maar er zijn er genoeg die eenzelfde tatoeage bij een ‘gewone’ tattoeage artiest laten zetten.

Dan is de tattoo zonder toegevoegde waarde, mits je daar dan ook zelf waarde aan wil hechten zoals het bedoelt is, een Sak Yant is toch wat anders dan een gewone tattoo eigenlijk hetzelfde geval als bij de New-Zeeland tribals, dan wordt het dus een mode verschijnsel maar dat is mijn persoonlijke mening.