Hier een filmpje over een Westerling die een sak yant laat zetten door een Taise monnik. Ik zag dat er enkele vragen omtrent dit onderwerp waren de laatste dagen, maar kon het juiste draadje niet direct vinden…:redface:
Wel even mijn bescheiden mening als tattoo-drager (evenwel geen Sak Yant, maar een Triskel). Als je jezelf de moeite getroost om iets voor eeuwig op je lichaam te laten zetten door mensen die geloven in de achterliggende gedachte, doe dit dan alleen maar als je ECHT akkoord gaat met DIE achterliggende gedachte. Als je enkel je maatjes thuis wil tonen wat een stoere kerel je bent omwille van deze tattoo… maak dan geen misbruik van de cultuur van deze mensen en laat je tatoeage zetten door een professioneel die er het geestelijk belang niet in ziet. Kan je in NL of B nog altijd beweren wat je wil, je kan jezelf misschien wel nog onder ogen komen.
Vergeet niet dat een Sak Yant heel wat verantwoordelijkheden met zich meebrengt in zake de manier waarop je je leven leidt… Ik vind het persoonlijk zeer mooi en aantrekelijk om te laten zetten, maar de voorwaarden eraan verbonden houden me echt wel tegen. IK ben hier nog niet klaar voor. De voorwaarden die ik zelf verbond aan m’n eigen tattoo staan me meer aan. Dat is dan weer het voordeel aan de zelfgekozen tattoo, gezet door iemand die geen ‘Bussiness’ heeft met MIJN redenen.
Maak je EIGEN keuze!
Ach, er zijn genoeg Thai die hun Sak Yant op traditionele manier in de tempel hebben laten zetten, maar zich echt niet aan alle bijbehorende voorwaarden houden…
Ik heb mijn Sak Yant destijds ook bij een ‘normale’ tattoo-shop in Thailand laten zetten, niet om zgn. ‘stoer’ te doen voor mijn maatjes. De tattoos op mijn lichaam heb ik niet voor mijn maatjes genomen, maar voor mezelf…voor mij hebben ze allemaal een eigen betekenis en ik ben de enige die dat weet en die dat hoeft te weten. Mijn mening is dat iedereen het gewoon voor zichzelf moet beslissen…
Dat is nu huist mijn punt, Dave… door naar niet naar een tempel te gaan, heb je de vrijheid om er je eigen betekenis aan te koppelen! En idd, uiteindelijk heeft ieder het recht zelf te beslissen, maar ook om er een mening over te hebben en deze te uiten…
Trouwens, alles goed ginder in Los, Dave? 30°, Gelukzakske!!!:zon02:
Niet helemaal goed gelezen denk ik…zal wel door de Beerlao-tjes van vanmiddag komen
Momenteel nog niet in LOS maar in Luang Prabang ! Het is hier weer heerlijk, maar weer zweetheet. Morgenochtend ff naar de monniken kijken, dus om 5 uur gaat de wekker alweer (en dan noemen ze dit vakantie !).
Zal jullie wat zon sturen want volgens mij is het in NL/BE niet echt topweer…
pffff… normaal ben ik niet zo een zware zonneklopper, maar na zo n strenge winter snak ik toch naar een straaltje zon!!! Btw, waar is Luang Prabang? Maleisië?