Iemand die hier wat over kan vertellen?
Hermee bedoel ik: ervaringen, hygiëne, …
Heb gelezen dat ze telkens met dezelfde naald werken. Punt steeds opnieuw bijslijpen. En het dus niet te nauw nemen met hygiëne. (HIV, Hep B-C,…) Of is het mogelijk om zelf een naald mee te brengen? Of mag dit niet volgens het ritueel?
Ik vroeg me af of de “Hah Taew” (5 Sacred Lines) ook op een andere plaats mag gezet worden dan op de rug? (bijvoorbeeld de kuit)
Je mag eventueel ook vertellen welke je gekregen/gekozen hebt.
Alvast bedankt!
Je waard me voor Dave!wou juist hetzelfde zeggen,deze onderwerp is al uitvoerig besproken op een ander draadje!Ik spreek voor mij zelf,ikzelf zal nooit een Sak Yant zetten,dit omdat ik niet in het boedisme geloof.Ook de medaillons die sommige mensen (toeristen) dragen van het boedisme.Het is wel anders als je wel gelovig bent,dan kan ik het wel begrijpen!Maar het is jou lichaam,dus wie ben ik om het je te verbieden!g.s
in het topic dat dave aan geeft met een link kan je al veel info vinden echter staat daar niet dat een sak yant tattoo altijd op het boven lichaam geplaatst dient te worden (dit heeft dus met het geloof te maken) en daarom zal een monnik hem ook niet op een kuit plaatsen
Of het nu komt omdat Angelina Jolie haar 5 line op haar schouderblad heeft of dat het nu gewoon de plaats is waar hij behoort gezet te worden, dat is mij niet bekend omtrent de 5 line.
Een Sak Yant wordt normaliter wel altijd achter op de nek gezet, er zijn wat dat betreft wel “Thaisemonnik” richtlijnen als het gaat om Tattoo’s met een deaper meaning, en niet zomaar een lichaamsversiering.
Wat Dirk aangeeft klopt “heilige” dingen behoren op het bovenlichaam, dus niet onder zeg maar de gordel.
Zelf heb ik een Sak Yant ergens laten zetten bij een Wat in de Isaan.
Bevindingen daar omtrent al in het draadje wat Dave heeft geplakt.
Hallo, De ervaring van mijn vriend heb ik al in het andere draadje beschreven, als je meer wilt weten vraag je maar. Wat dirk en jan zeggen klopt, geen Yants onder de gordel. Groetjes Dess