Tattoo in Thailand zetten (Sak Yant)

daar ben ik het mee eens een Sak Yant tattoo hoort gezet te worden in een tempel mischien is een gewone tattoo artiest wel makelijker maar dan is het toch zeker niet zo bijzonder meer en zeker niet meer met de zelfde waarde maar ieder zijn eigen ding

Maar wat ik me nou afvraag he… Leonie is (lijkt me) een vrouw… En monniken mogen geen vrouwen aanraken toch? Of deze dan weer wel?

Je wordt aangeraakt door de naald en anderen(niet monniken) houden zonodig de huid strak…

Beste Leonie,

Afgelopen zomer ben ik samen met mijn vriend in Thailand geweest.
Mijn vriend heeft ook een Sak Yant laten zetten dit heeft hij in de tempel Wat Bang Prha laten doen.
Hij is eerst wel bij de huisarts langs geweest voor een praatje. (deze raadde het niet aan maar zag er geen gevaar in) hij moest wel een extra inenting.
Maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat monniken in thailand geen Sak Yant bij vrouwen zetten, alleen met onzichtbare? inkt en plastic handschoentjes aan.
Het ritueel voor het zetten van een Sak Yant bestaat uit het kopen van sigaretten en bloemen bij de tempel, deze op een schaal leggen samen met wat geld en dit overhandigen aan de monnik. daarna begint de monnik met het zetten van de Sak Yant.
Het was allemaal heel snel voorbij wij stonden binnen een kwartier weer buiten de tempel.
Ik heb een blog met foto’s en een filmpje op mijn hyves staan http://hawkgt.hyves.nl (heb mijn hyves zojuist voor iedereen beschikbaar gemaakt hoop dat het al werkt)
Echt heel vaak kom ik niet op dit forum dus als je er meer over wilt weten neem maar gerust contact op via mijn hyves deze check ik regelmatig.

Groetjes Anneke

misschien heb je iets aan deze links:

http://www.arjannoo.com

Zoals stevenl al aangeeft is het onzin dat een Sak Yant alleen in een tempel gezet kan/mag worden. Genoeg Thai die het in een normale tattooshop doen.
Als je de tattoo echt op de ‘originele’ manier in een tempel laat zetten omdat dit dan een betekenis heeft, zal je je ook aan alle bijbehorende regels moeten houden die bij een Sak Yant tattoo horen (zie mijn posting hieronder).

Zoals ook al aangegeven zal een monnik in de tempel zijn zegening uitspreken bij het plaatsen van een Sak Yant. Een groot deel van de Thai gelooft dat je kan doordraaien als je je vervolgens niet goed gedraagt in het leven.

There are different rules of abstention for sak yant tattoos depending on which master.The list of different rules acording to each master will be documented below and updated as new info from newly found sak yant masters comes in

Wat bang Pra rules

[ol]
[li]Do not eat Star fruit, Pumpkin, or any other ‘Gourd’ type Vegetable. [/li][li]Do not Be anybodys Lover who is already married [/li][li]FORBIDDEN in Extreme, to slander anybody’s Mother (this means most women, if you think about it). [/li][li]Do not eat food from a Wedding, or Funeral banquet. [/li][li]Do not Eat left-Overs. [/li][li]Do not Duck under a Washing Line, or an overhanging building. [/li][li]Do not Duck under a Banana Tree of the type Thaanii (classed as important to avoid). [/li][li]Do not cross a single head bridge; Large or Small bridges are not Forbidden. [/li][li]Do not sit on a Ceramic Urn (Common in Thailand).Especially a Cracked, or Broken one. [/li][li]Do not let a Woman Lie on Top of You, or Sit on Top either. [/li][li]Do not permit a Man to be Brushed by the blouse or skirt of a Woman, or crossed in Front of; Especially during the Menstruative Period. [/li][/ol]http://www.sak-yant.com/rulesofabstention.php

Ik volsta in de meeste gevallen, punt 10 is een probleem :unibrow:.
En by the way juist omdat het dus een tattoo is met een deeper meaning zou je hem dus bij een Wat/tempel moeten zetten, maar je kan dus ook een plaatje meenemen en bij de lokale tattoo artiest binnen kunnen stappen.
Vervolgens is er vaak niets mooier dan de belevenis v/h “Thai” boedisme door sommige, hoe meer men om de nek heeft hangen des te dubieuzer is men, maar dat komt wel vaker in geloven voor, niets is zo gelovig als een Italiaanse maffia.

Iemand die dit kan bevestigen? Als ik in Thailand ben wil ik me ook door een Monnik laten tattoeeren, maar heb weinig behoefte aan HIV of andere enge aandoeningen, dus een nieuwe schone naald zou zeer prettig zijn :wink:

Dan is het ook niet echt speciaal meer :wink:

Hallo, Bij Wat Bang Phra kon je volgens mij geen schone naalden kopen, het is zo en zo not done om te gaan praten met de monnik voor, tijdens en na het tatoeëren. De kans dat je van een naald hiv krijgt is miniem. Wel moet je je laten inenten tegen hepatitis a en b. Tegen c kun je je niet inenten (zijn alle 3 leveraandoeningen) Vraag anders aan je eigen huisarts.

Groetjes Anneke

108 Niemand kan 100% garanties geven in het leven maar zelf zorgen voor schonen naalden beperkt natuurlijk wel weer wat riscicos
Als je zeker bent van je zaak gewoon doen peroonlijk heb ik het niet zo op tattoos
:thailand::cambodia:

Afgelopen vakantie heb ik er ook over getwijfeld maar uiteindelijk besloten om (nog) geen sak yanth te laten zetten. Onder andere omdat ik nog redelijk jong ben, maar ook omdat ik het er met een aantal monniken over heb gehad en voor zover ik ze begreep raden ze het voorlopig nog af (mede omdat ik inderdaad nog jong was).

108; Ik heb gehoord dat de overdracht van bloed zowiezo te klein zou zijn via de naald/inkt en dat er tot dusver nog geen gevallen bekend zijn van HIV besmetting :smile:. In ieder geval succes gewenst, en ik zou het leuk vinden als je hier een post zou maken met eventueel een foto hoe hij is geworden!

Bij een bamboe tatoeage is het risico op besmetting enorm klein. In tegenstelling tot een machien tatoeage komt er namelijk geen bloed vrij.

Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud je bent en wil me er natuurlijk niet al teveel mee bemoeien maar een tattoo laten zetten kan je beter altijd maar mee wachten totdat je een bepaald stadium in je leven gepasseerd bent.
In tegenstelling tot vroeger waar het hoofdzakelijk toebehoorden aan zeelui is het heden ten dage een hype en vraag ik me wel eens af of al die MTV ‘sterren’ daadwerkelijk zoveel tattoo’s hebben, or is it just for the show, maar wordt menig tiener hier door beinvloed. Zo ook gebeurdt jaren geleden in Thailand waarna iemand in een bepaalde film een Sak Yant had en daarna er een ware run ontstond door jongeren om dezelfde te laten zetten.

Afgezien van dit verhaal heb ik ook een Sak Yant(achter in me nek), en nog een ander kunstwerk welke ikzelf heb samengesteld en heb laten verweven tot een geheel,(3 Buddah’s,wolken,tempel & details) want van die plakplaatje’s verdeeld over diverse plekken van het lichaam ben ik ook geen liefhebber van.

Hoe ouder hoe gekker :evil:.

Tjaaa,Jan ik wou er ook al over beginnen,maar ik durfde het niet aankaarten!!Ik heb mijn mening daarover,maar ik ga geen boeman spelen;het licht op mijn tong maar ik ga het niet uitspreken!!gegroet:georgessiam.

Naar mijn inziens doe ik niets verkeerd en geef ik mijn denkwijze hierover, wat andere personen hun mening is over Tattoo’s is hun mening en denkwijze, ik geef alleen een advies welke een monnik ook al had gegeven. Als het op het punt aankomt wat iemand mooi of niet mooi vind, dat moet ieder voor zich weten en beslissen, dat is met alles in het leven en zijn of haar leven want het is jou leven en niet van iemand anders.

Het had niet zoveel met de “sterren” te maken, alhoewel het wel goed zou kunnen inderdaad. Mijn belangrijkste reden was vooral omdat ik een “moeilijke” periode had afgesloten met heel veel ziek zijn - aan een nieuwe beginnen en dit soort van verzegelen door een Sak Yanth te laten zetten welke je zou moeten beschermen tegen ziektes. Maar hier dus inderdaad van afgezien na verschillende adviezen en ben tot dusver ook niet meer ziek geweest haha.

Ik ben het wel met je eens Jan dat sommige mensen zich waarschijnlijk teveel laten beïnvloeden door tv, en zich niet 100% bewust zijn van wat het nou werkelijk inhoudt! Maar dat het meer word genomen voor de mooiheid en het verhaal. Is dat trouwens de reden waarom zoveel Thai een Sak Yanth hebben laten zetten, gewoon door een film?

Wordt ook gewaardeerd hoor Jan :thumbsup:!

Jan ik heb het niet over u persoonlijke mening,waar je trouwens volkomen gelijk in hebt!! Maar het draait ook niet alleen over tatoes zetten maar over andere dingen waar ik het moeilijk heb om over te praten!! het heeft iets te maken met geloof.gegroet:georgessiam.:chin:(moest ik erover beginnen dan zullen vele mensen me gelijk geven)

Sak yant stamt nog uit de oude khmer tijd en is al door de eeuwen heen die kant op, hetzelde als bij tribals vanuit nieuw-zeeland. Alleen onstond er een ware run op een bepaalde sak yant naar aanleiding v/d film. Hetzelfde nu bij de Yan ha tel ( 5 line"s) welke angelina jolie heeft op haar linkerschouderblad.