Iemand ervaring met tatoeages in Thailand??

Hallo,

Ik wil al jaren een tatoeage maar heb nog nooit een keuze kunnen maken wat voor. Nu was ik op het idee gekomen om in mijn laatste dagen in Bangkok een te nemen gezien ik niet een standaard euro-tribal of iets in die vorm wil maar iets origineels. Nu ben ik wel eens eerder in Thailand geweest maar de meeste van die tattoo-shops zien er vrij louche uit om het zo te zeggen. Maar ik dacht misschien heeft iemand ervaring hiermee of goede tips voor mij. Ik ben er nog niet over uit of ik het doe maar meer informatie is altijd goed natuurlijk.

In elk geval bedankt!!
Groeten,
Marcel

Ik heb mijn tattoo laten zetten op Koh Chang! Het zijn de namen van mijn kinderen in het Thais. (even uitvogelen of ik hier een plaatje kan neerzetten)

Wat je zegt, t ziet er een beetje smoezelig uit. Maar wees eerlijk, dat ziet het al gauw in Thailand;-). Dus ik had ook mijn twijfels hoor! Kijk een kapper ok, maar een naald in je lichaam…das toch een andere zaak. Maar hoe rommelig het zaakje ook was. De tattoeerder werkte zelf super schoon! En zo hoort het!

Ik zat net zoals jij, wou al jaaaaaaren een tattoo. Maar wist nooit wat. En zolang ik daar nog aan twijfelde, geen tattoo voor mij. Toen we in Thailand waren vond ik de letters daar prachtig! En aangezien mijn kinderen ook prachtig zijn :wink: En gewoon hun namen in het NL vond ik niet origineel genoeg. Dus daarom in het Thais.

Ik heb het laten vertalen en daarna nog een paar keer na laten lezen. Want tja je weet maar nooit en ik zelf lees geen woord Thais!

Zeg nu even de namen niet, niet om privacy redenen maar wie weet dat iemand het hier ook kan lezen…

Moet wel even zoeken, vast wel ergens op internet staan. Ik tik nu namelijk met mijn laptop en alle foto’s staan op de pc.

Hoop dat het werkt van photobucket, heb nog nooit foto’s geplaatst op dit forum zelf, heb ze in mijn profiel staan.


Deze foto is gemaakt gelijk na het zetten. Die “pukkels” zijn muggebulten! Gloeiende, gloeiende wat deed die alcohol zeer:D

Hmmmm, net te groot, nu te “klein”. Misschien niet zo goed te lezen voor de Taalkundigen hier;-)

Oja, Bangkok he? Ik zag bij de Ratchadamri en dan in het “winkelcentrum” het stukje overdekt zeg maar (zit ook een Mac) een shop zitten. Deze zag er wel proper uit! Misschien heb je hier wat aan. De naam zou ik niet weten trouwens. Maar het is niet moeilijk te vinden. Het is bij de Big C waar de ingang in een zijstraatje zit en op de hoek Ratchadamri/zijstraatje zit de Starbucks. Mocht je meer herkenningspunten willen weten dan lees ik het wel.

Okej super bedankt voor je reactie. dan zal ik daar in bangkok zeker even om kijken!!
hij is ook erg mooi geworden inderdaad en origineel. Ik heb het zelf ook inderdaad zolang ik niet zeker weet wat voor tatoeage ik wil neem ik ook niets.

Groeten, Marcel

Een gewone tatoeage of een traditionele “Sak Yant”?

Hieronder een boeiend topic:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=59609

een vriend van me heeft ook een tattoo laten zeten in bangkok vlak bij de bus stop bij bangkae mall ook een beetje een rommelige shop maar prima tattoo om iets te hebben wat ook een betekenis heeft word wel wat moeilijk als je zelf niet weet wat je precies wilt dus wees er zeker van dat het betekend wat je wil

groet dirk :chin:

Je zou eens in het MBK Centre kunnen kijken, daar zitten ook tatoeageshops. Heb zelf geen ervaring met deze shops in het MBK. Afgelopen jaar een nieuwe tattoo laten zetten op Ko Samet en daar zag alles er hygienisch en schoon uit…

[COLOR=black]zorg voor een afbeelding vooraf dat is wel zo makkelijk aangezien thai nogal eens gebrekkig of slecht engels praten

groet dirk :chin:
[/COLOR]

Ja idd! Ik wou er eigenlijk nog een orchidee bij. Maar hij snapte er geen snars van. Orchid? Zelfs nog een bloempje aangewezen, neuh kreeg het er niet in.
You come next time by me and give me picture! Hahaha…(dat doen we dan maar;-))

Oh en Marcel, misschien totaal overbodig hoor. Maar waar wil je m laten zetten? Zoals je ziet staat ie op mijn enkel. Niet echt slim van me! Voordeel dat ik m de laatste dag heb laten zetten toen we op Koh Chang waren dus pootje baden deden we niet meer. Maar in BKK werd ie me toch vies!!! Heb gelukkig de tip van de apotheker opgevolgd door er een smeerbare soort antibiotica op te smeren. Gingen daarheen voor Vaseline en vroeg me gelijk waar de tattoo zat. Laten zien en hij adviseerde me dat gelijk. Blij toe, want wat een rotzooi kan er in komen!

Bedenk me nu dat het zoiezo niet verkeerd zou zijn omdat spul te gebruiken. Weet niet hoe met anderen zit, maar ik was in Bangkok echt smerig. Door het tropische weer ga je zo lekker plakken. Dat trekt allemaal vuil aan. Mijn armen zelfs waren “zwart”.

Nu denken jullie zeker allemaal dat ik een viespeuk ben, hahahaha

Haha dat valt wel mee hoor dat heb je al snel natuurlijk in bankok…
maar zat aan mijn rug te denken en was ook inderdaad van plan het de laatste dagen in bangkok te laten zetten., Dat van de apotheker is inderdaad een goed idee ja!

Als het een tattoo moet worden met kleuren dan zou ik niet kiezen voor Thailand, een Thaise vriend van mij wil ook een tattoo laten zetten in Thailand omdat het daar veel goedkoper is maar vind de kleuren inkt in Nederland mooier dat is in ieder geval zijn bevinding, en in Nederland worden deze gecontroleerd op bepaalde stoffen, ik denk dat ze dat daar niet zo nauw nemen.

Voor de rest goed letten op de hygiene, met name dat men schone nieuwe naalden gebruikt.

Neem vanuit Nederland Bephanteen zalf mee, dat doet de huid sneller herstellen.

Zal vanavond even kijken hoe dat goedje heet. Altijd makkelijk als je een naam hebt. En mocht het er niet duidelijk in het Engels opstaan dan maak ik wel een foto.

Das ook een goeie tip! Dat heb er nadien in NL ook opgesmeerd. Heb namelijk best nog wel een poosje “korstjes” gehad.

Het allerbeste om je tattoo goed te laten genezen is:

Na het zetten en ontsmetten v/d tattoo meteen dik bephanteen erop smeren daarna rondom inpakken met plasticfolie en vastplakken met van dat dunne soort papier afplaktape wat men gebruikt bij het schilderen, na 8 uur de folie eraf halen de tattoo schoonspoelen met lauw water NIET VRIJVEN alleen de waterstraal erop, daarna droogdeppen met een handdoek, dan weer insmeren met bephanteen en weer inpakken zoals beschreven, deze cyclus doe je 3 keer per dag om de 8 uur voor 3 dagen lang dan krijg je namelijk geen korstje’s en de huid hersteld supersnel vanwege het broeien onder de plasticfolie en het herstellende effect van bephanteen. Als je dit 3 dagen hebt gedaan dan de folie eraf laten maar dan nog wel de bephanteen erop smeren, tijdens het douchen alleen de waterstraal erop. Na circa 1 week een goede creme met vitamine E erop smeren in Thailand hebben ze daar een zeer goede voor genaamd SMOOTH E CREME dit een aantal dagen erop smeren.

Het is een gedoe maar je hebt het mooiste resultaat zeker op langere duur vooral als het een tattoo is met veel kleuren.

Idd, zo had mijn ex dat ook.

Ik kreeg het advies om vaseline erop te doen tijdens het douchen. En idd niet wrijven maar deppen! En dan met een niet pluizig iets! (kan ook met een duurder merk wc papier/keukenrol/tissue.

Zoals beloofd, het tubetje er even bijgepakt.

Het heet Trimicon (cream)

Antifungal plus anti-inflammatory

Miconazole 2% w/w
Triamcinolone acetonide 0,2% w/w

Het kost maar bht 120 dus om de prijs hoef je het niet te laten;-)

Eigenlijk klopt het niet, volgens de verpakking is het schimmeldodend. Dus of de vertaling van Thai naar Engels is niet goed of het had gewoon anders moeten heten. Het geeft zeg maar een beschermend laagje wat infecties tegen gaat.

Super harstikke bedankt ja voor jullie hulp en tips!!