Tasmanie en ??

Hallo reizigers

Ik wil half november richting Tasmanie voor een dag of 10, en vervolgens richting zuid west australie , ik heb totaal circa 5 weken , ik twijfel tussen het traject melbourne - adelaide, of vanuit tasmanie naar perth en van daaruit 3 weken rondreizen , Great ocean road en Grampians heb ik al gedaan maar is geen straf om nogmaals te zien , W.A. is nog helemaal nieuw voor ons , ben van plan om auto te huren en in motels te overnachten , wat is nu wijsheid , is 3 weken voor W.A niet wat kort? , en wat zou eventueel een redelijke rondrit zijn om te maken , denk zelf over Perth -Albany -Esperance-Geraldton-Perth,
Wie heeft er advies,
bij voorbaat dank
Jan

WA ken ik niet, maar ik ben net een paar dagen terug uit Tasmanie en ik zou willen dat ik er langer de tijd voor had genomen, een week was te kort. Ik vraag me dus ook af of de 10 dagen die jij voor ogen hebt genoeg zullen zijn…

Tja, 3 weken voor WA? Drie maanden zou geen straf zijn. Maar in het zuid-westen kun je in drie weken prima amuseren. Tasmanië is een kwestie van goed plannen. Daar weet Zaan alles van.Wij hadden het geluk er vier weken te zijn en ook toen verveelden we ons geen dag. Brachten bijvoorbeeld al anderhalve dag in Port Arthur door. In Cradle Mountain kun je je ook uitleven als je van lange wandelingen houdt. Dan Hartz Moutain NP en Mount Field. En Strahan niet te vergeten, de riviercruise en West-Coast Wilderness Railway. Wineglass Bay, Momtezuma Falls. Ga in een dierenparkje de Tasmaanse duivel zien en hoop dat je de Tasmaanse tijger tegenkomt.
Googelen, plannen en keuzes maken.
Van Zuid-West Australië heb ik Word bestand met vrijwel alle attracties, ook de wat minder bekende. Als je me via een privé bericht een mailadres stuurt, kan ik je dan bestand sturen.
Houd er verder rekening mee dat de temperaturen op Tasmanië de 20 graden niet zullen halen en die in Perth en omstreken tussen de 20 (Albany) en 25 (Kalgoorlie) liggen.
Plezier bij het plannen, voorpret is ook dikke pret.
Willem