7 weken Australie Zuiden

Beste allen,

In januari en februari zal ik samen met mijn vriendin een reis gaan maken van 3 maanden door Australië en Nieuw Zeeland. Qua planning hebben we er voor gekozen om 7 weken in Australië te verblijven en 5 in Nieuw Zeeland.

We landen op 18 januari in Sydney. Hier verblijven wij 3 nachten in Hostel om te acclimatiseren en om Sydney te bezichtigen. Hierna willen wij via Canberra, Tilba Tilba, Gispy Point, Wilson Promontory naar Melbourne. Dit per auto of camper.

Na Melbourne willen wij een bezoek brengen aan Tasmanië. Hier willen wij een week voor uit trekken. Wat adviseren jullie qua vervoer?

Vervolgens willen wij de route vervolgen van Melbourne naar Portland, Halls Gap en Adelaide. Vanaf Adelaide willen we eventueel aan een georganiseerde tour deelnemen russen Adelaide - Alice Springs - Darwin. Vanaf Darwin willen we vervolgens de vlucht maken Christ Churge.

Enkele vragen die wij hebben:

1. Is de betreffende reis te maken binnen 7 weken met voldoende tijd voor ontspanning?
  2. Wat adviseren jullie mbt de reis naar Tasmanië?
  3. Adviseren jullie gebruik te maken van een auto of van een camper?
  4. Adviseren jullie deze van te voren te organiseren of ter plaatste te boeken?
  5. Hebben jullie nog advies mbt de route, uiteraard willen wij zoveel als mogelijk meemaken van Australië, echter
    zijn we ons er ook van bewust dat er bewuste keuzes gemaakt dienen te worden.
  6. Is het eventueel aan te bevelen om ook een gedeelte van de Oostkust mee te pakken?

Verder staan wij open voor allerlei suggesties mbt de reis, accommodatie’ s en bezienswaardigheden.

Alvast dank voor jullie advies en suggesties.

Met vriendelijke groet,
Inge & Roy

Hallo,

jullie posting was een beetje verstopt, vandaar een wat late reactie. Allereerst, vergeet de oostkust. Daarvoor ontbreekt je echt de tijd.
Wat je het best kunt doen is blokken maken.
1e week Aankomst, Sydney en Blue Mountains
2e week Van Blue Mountains via Canberra naar Melbourne
3e week Tasmanië (dat wordt opschieten)
4e week Melbourne Grampians Adelaide
5e en 6e week Adelaide - Darwin
Nu zul je zeggen, mooi, ik houd een week over. Maar alle bovengenoemde blokken kunnen nog best een dagje of wat langer gebruiken.
Ik heb geen idee wat men aanbiedt aan tours Adelaide - Darwin qua aantal dagen. Maar er tussenin liggen: de Flinders Ranges, Coober Pedy, Uluru, de Olga’s, Kings Canyon, Devils Marbles, Katherine Gorge, Litchfield National Park en Kakadu. Drie weken vul je heel simpel op dat traject.
Qua transport zou ik zeggen: camper. En daarmee met de pont naar Tasmanië en wellicht ook de trip van Adelaide naar Darwin maken. Ik ben altijd bang dat deze ‘backpackerexcursies’ overal de minimale tijd voor nemen.
Als je gaat camperen, hier tevoren reserveren. En in elk geval een prijs vragen bij www.totallycampers.nl , een Nederlandse stel dat al zestien jaar ofzo campers bemiddelt via bijna alle verhuurders. Ook in Nieuw Zeeland. Ze skypen met je in het Nederlands. Voordeel van de camper is dat je veel vrijer bent, geen overnachtingen hoeft te reserveren.
Maar mail Ester en/of Rene van Totally Campers eens (doe ze de groeten van me, nee ik heb er nooit gehuurd, heb geen aandelen en krijg geen provisie) en wellicht heeft zijn nog andere ideeën.
PS. de route vanaf Canberra via de Snowy Mountains is ook werg mooi en heel bijzonder.

Veel plezier bij het plannen,

Willem

1 like

Dag Willem,

We zijn nieuw op deze site, dus het kan zijn dat het goed verstopt zat :slight_smile:
Dank voor je uitgebreide input. Hier kunnen we zeker wat mee! We gaan snel verder met het plannen van de trip. Al hoewel we al besloten hebben niet te veel te plannen, uiteraard een grote lijn hebben we uitgezet, echter de details willen we ter plaatse gaan kiezen.

Sportieve groet,
Inge & Roy