Mijn vriend en ik willen vanaf december 2015 (duurt dus nog heel lang) 3 maanden rondreizen. We hebben het volgende plan:
8 weken australie (waarvan eventueel een week tasmanie) (backpacken, vervoer dmv grey hound)
4 weken nieuw zeeland (camper huren)
1 week cook eilanden
we zijn heel benieuwd naar ideeën voor routes en dan met name door australie. Wat is wijsheid?! We willen waarschijnlijk nog voor de kerst vertrekken (afhankelijk of we toestemming krijgen van ons werk) en uiteraard willen we dan heel graag oud en nieuw in Sydney vieren. Gezien het regenseizoen in het noorden weet ik niet wat dan handig is. We horen graag jullie ervaringen, tips en routes!
En is een week tasmanie goed te doen?! Of zouden we dat beter niet kunnen doen?!
we lezen dat 4 weken nieuw zeeland wel te doen is en willen ons daar wel aan vasthouden.
Albast bedankt voor reactie!! 
Hallo,
tot Fraser Island zit je richting het noorden in elk geval goed en omdat je met de bus reist, kun je de weersvoorspelling verder noordelijk in de gaten houden. Bedoel je met Greyhound echt Greyhound of ‘de bus’ in het algemeen. Er zijn naast de Greyhound natuurlijk regionale busbedrijven die je wat makkelijker van de grote doorgaande routes af helpen.
Zoals hier, van Coffs Harbour naar Tamworth en van Tamworth naar Brisbane. http://www.newenglandcoaches.com.au/ Mooie inlandroute. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld. Ik ben een beetje bang (maar heb er geen ervaring mee, zoals je op onze webite kunt zien) dat Greyhound je van de ene tourist trap naar de andere brengt.
Voor Tasmanië zou ik hier eens kijken: http://www.tassielink.com.au/
Bij een goede planning is Tasmanië in een week wel te doen. Hobart, Port Arthur, Strahan en Cradle Mountain.
Maar je kunt ook via de Snowy Mountains en Victorian Alps naar Melbourne reizen en verder naar de Great Ocean Road en Mount Gambier. en dan binnendoor via Ballarat en Bendigo terug. En… Nee, ik schei er even mee uit 
Veel plezier en wijsheid bij het plannen. Gelukkig heb je nog even.
Het echte noorden zul je in die tijd moeten laten schieten, maar het zuiden is dan juist prachtig. Wat Willem al zegt: tot fraser is zeker wel te doen.
Is het voor jullie een optie om ook in Australie een auto of camper te huren? Je bent dan zoveel flexibeler en kunt op meerplekken komen. Ik heb ervaring. Met zoveel openbaar vervoer (greyhound en lokale maatschappijen) en de auto en auto is echt prettiger!
Als ongeveer van hervey bay tot aan adelaide rijdt, met nog een uitstapje naar bv flinders ranges heb je aan acht weken een mooie tijd! Mogelijk heb je dan zelfs meer tijd voos tassie, zodat je daar in een week iets minder hoeft te haasten.