8 weken australie!

Hallo mede reizigers!

Yes, ik heb het voor elkaar gekregen.
In maart en april heb ik de mogelijkheid om onbetaald verlof op te nemen.
Ik wil rond 1 maart vertrekken en rond 1 mei weer terugvliegen.

Heeft iemand tips voor een mooie route?
Heen vliegen naar Sydney en terug vanaf…?

sydney, blue mountains, melbourne, tasmanie, adeleine, alice springs, cairns en dan terug vanuit brisbane?

Is dit wel te doen in 8 weken??

Alvast bedankt voor de reacties!!
Nynke

Hoe wil je die reis gaan maken? met binnenlandse vluchten moet het te doen zijn in acht weken, maar met de auto zijn het wel enorme afstanden!
Ik ben zelf meer een persoon die langzaam reist, zodat ik een gebied echt goed kan zien, een wandeling kan maken, kan rusten op een mooie plek, niet elke dag hoef te reizen. Dat is persoonlijk, maar voor mij zou acht weken voor jouw voorgestelde route echt te veel zijn.

Reken voor de Oostkust (Cairns-Sydney) zeker een week of vijf. Eerder meer dan minder als je alles een beetje leuk wilt zien.
Dan hou je nog een week of drie over. Daarin zou ik óf naar Tasmanië óf richting Alice Springs rijden.
In maart zit je in Cairns in het staartje van het regenseizoen. Ik zou Cairns dus als laatste meepikken en kijken of je vandaaruit weer kunt vertrekken.

Bedenk ook even het volgende: ga je een auto huren? of reis je met het openbaar vervoer? Wil je veel tours tussendoor doen? Wat vind je leuk om te doen tijdens je reis? Wil je vooral mensen ontmoeten, de natuur in, vooral watersporten…alles maakt uit voor de route en de tijd.

Ik ga groteneels mee met Francine, alleen denk ik dat het wel te doen is.

Als je op een hoog tempo reist, bereid bent een paar lange reisdagen te maken en zorg dat je excursie en vervoer altijd optijd regelt. is dit wel te doen.

Tasmanië OF Alice vind ik een moeilijke keus. Andere optie zou zijn vanuit Sydney naar tasmanie vliegen en terug naar melbourne. Blijf dan niet te lang in Melbourne hangen, al is het wel een leuke stad.

1 week Sydney & bleu moutains, dan naar Hobart vliegen
1 week (mininaal) Tasmanie en van Launceston naar Melbourne vliegen
1/2 week Melbourne-Adelaide
1 week Adelaide, alice-springs
Vliegen naar brisbane
4 weken Brisbane - Cairns

Geef anders even aan wat je wilt zien, steden of natuur, strand of wildernis, en hoe je reist. ov/huurauto/tours?

Bedankt voor de reacties.

Ik ga sowieso in Sydney beginnen en hoop vanaf Cairns terug te vliegen.
Eigenlijk wil ik van te voren nog niet zoveel vast leggen.
Dus weet ook nog niet hoe ik het met het vervoer ga doen. Tips?
mijn grove plan is tot nu toe: Sydney - Tasmanie - Adeleine - Alice Springs - Cairns. en dan kan ik daar kijken hoe lang ik ergens ga blijven en wat voor uitstapjes ik nog kan maken.
Goed idee?
Zijn jullie er al geweest??
Groetjes vanuit het stormachtige noorden!

Sydney zelf is makkelijk met het openbaar vervoer te doen. Er zijn ook genoeg aanbieders van dagtochten naar de blue mountains. Als je alleen reist zijn die nog net zo leuk.

Als je van en naar Tasmanie vliegt en je wilt met een tour mee, moet je eigenlijk al vooraf bepalen welke tour je doet. Sommige tours beginnen in Hobart en eindigen in Launceston, of net andersom, of in eindigen in een andere stad. Je zult je vlucht en datums daarop moeten aanpassen.

Als je een auto wilt huren ben je daar wel helemaal vrij in. Als je met het openbaar vervoer over Tasmanie wilt reizen ben je heel bepekt in de plaatsen waar je zult komen.

Misschien is het een idee om vooraf, of bij aankomst in Sydney, je route over Tasmanie te plannen. Tot en met de vlucht naar Melbourne(of wat jij wilt).

Vanaf daar kun je altijd nog kijken wat je doet, met backpackers meeliften of samen een auto of camper huren. Vind je die niet dan kun je weer een tour boeken via de GOR en Grampions naar Adelaide. En daar kijk je weer verder, liften of tour.

Het deel Brisbane-Cairns heeft veel meer ov dan door het centre, en is dus makkelijk me het ov te doen.

Ik ben er zelf in 2004-2005 geweest, dingen kunnen dus misschien iets veranderd zijn.

En ook van mij, groeten vanuit het stormachtige Noorden!

1 like

Jawel, dit moet te doen zijn. je zal inderdaad af en toe een flink stuk moeten bussen.
Als ik moest kiezen tussen tasmanie en alice springs, dan koos ik voor alice springs. Niet de stad zelf want daar is niet veel te beleven maar de outback met de olga’s en uluru is toch het australie zoals je het gezien moet hebben.
Ik ben ook in 2004 daar geweest. Wij hebben australie omcirkeld en hebben het midden en tasmanie gezien. Wij hadden een auto gekocht daar.

Groetjes vanuit het natte zuiden.

1 like

Ik heb geboekt en heb 8 weken om me te verdiepen in Australië en waar ik precies naar toe wil.
Ik heb in een later stadium vast wel weer vragen voor jullie! :slight_smile:

Prachtige foto’s trouwens, heb jij die allemaal gemaakt??!! Tsjong!

Hoi,

Ik ga 10 febr richting Australie met een reisgenoot die (helaas maar) 4 weken mee gaat reizen. Wij gaan een autohuren vanaf Sydney richting Cairns. Weet iemand of we makkelijk hostels/ hotels of iets degelijks onderweg kunnen vinden? In ieder geval een slaapplek.

Gaat er ook iemand anders rond die periode? Want na 11 maart moet ik het in me 1tje doen en zou leuk zijn als ik hier al wat mensen spreek en mss in Aussie ontmoet?

Laat weten.

Het grootste probleem tussen Sydney en Cairns kan het weer zijn. Met het vinden van accomodatie hebben we geen probleem gehad buiten het seizoen en ferbuari is geen hoogseizoen. Qld kan lijden onder flooding en wegen kunnen overstroomd zijn zoals in de laatste jaren.
Yeehaw