Dank voor je snelle en interessante reactie! Echt leuk dat je zo enthousiast over het land bent en dit ook wil delen met de ‘groentjes’
Nu dan maar even een berichtje op het forum, denk dat het voor anderen ook interessant kan zijn en natuurlijk vind ik het ook leuk om van anderen een reactie te krijgen!
Nog even een iets meer gedailleerde planning die we hebben gemaakt:
Aankomst Cairns vr 12 sept
( Daintree NP, Great Barriere Reef, Whitsunday, Fraser Island, Sunshine Goast, Brisbane, Gold Goast,)
Aankomst Sydney ma 6 okt
Blue Mountains, Morton NP, Kosciusko NP, Australian Alps, Great Ocean-Road, The Grampians, Melbourne, Phillip Island (penguins), 12 apostels)
Port Campbell ma 20 okt
(Adelaide, Uluru, Alice Springs )
Hobart ma 3 nov
Hobart- Christchurch vr 21 nov
Ik heb er een aantal dingen bijgezet die we in ieder geval graag willen zien, maar verder ga ik niet teveel plannen. Zien we daar verder wel. Gelukkig hebben we al een mooie lonely planet:nod:
Darwin en omstreken gaan we toch maar uit de planning laten.
We gaan trouwens niet het hele stuk met het openbaar vervoer. Ik denk dat we tussen Cairns en Sydney lekker gaan hoppen. Op zich wel relaxed, beetje slapen in de bus en geen problemen met een huurauto als we een paar dagen naar een eiland of op een cruise zouden gaan. Dan van Sydney naar Adelaide waarschijnlijk met een huurauto of camper. Ik denk dat we daarna toch voor een paar dagen Alice op gaan zoeken. Op zich wel veel kilometers maken, maar de echte outback wil ik toch echt niet missen. De Ghan lijkt me wel heel erg gaaf, maar misschien dat we ook wel een tour boeken vanuit Adelaide. Kan nog niet echt inschatten wat het beste is.
Mocht de planning nou echt helemaal in de soep lopen dat hebben we gelukkig nog de mogelijkheid om verderop in de reis wat te schuiven. We moeten op 9 januari in Auckland zijn (gaan we 2 weken naar Fiji). We willen in de tussentijd dan Nieuw Zeeland door, maar mocht dit niet lukken dan kunnen we ook eind Januari nog een eiland doen (flexibele tickets:thumbsup:).
Als andere mensen ook nog echte aanraders hebben, een tip over het stuk adelaide - alice of iets ander, graag!
Vincent, ik wil me niet opdringen. Misschien kunnen Sonja of Flyboy hun mening hier eens over kunnen geven. Ik zal deze thread in de gaten houden en wellicht mee info geven. Als je verder niets hoort zou ik het eens op Tripadvisor proberen.
Yeehaw