East Coast & Alice Springs

Hallo allemaal!

Ik ben op dit moment een half jaar in Sydney aan het studeren en als ik daarmee klaar ben heb ik nog een maand tijd om te reizen. Ik zou dan heel graag langs de oostkust willen reizen t/m cairns en vandaar naar Alice Springs vliegen om een tour van 3-5 dagen naar the Ayers Rock te doen.
Weet iemand misschien of dit een reeel plan is wat betreft de tijd die ik heb? Ik heb namelijk geen idee hoe lang je over de oostkust doet, heeft iemand hier mogelijk ervaring mee? En weet iemand hoe je het beste langs de kust kan rijden, met een campervan/auto of toch met de bus?
Alvast bedankt!

Groeten Nicole

Hi Nicloe
Welke tijd van het jaar wil je gaan?

Hey, ik wil over 4 weken vertrekken, begin mei ongeveer.

Wij hebben deze ritten met de auto gemaakt en in mei is dat prima te doen. Eind van de “Wet” in Far North Queensland. Kan je niet helpen met bussen etc. Ik zou eerst naar Alice gaan om de toer te maken naar Uluru etc en dan vliegen naar Cairns. Als je gaat rijden dan go je van Cairns van noord naar zuid naar Sydney met de zon in de rug. Misschien heb je nog tijd om naar de Whitsundays te gaan onderweg. Ik kan niet zeggen dat ik de rit langs de Oostkust nu zo buitengewoon interessant vond. Is ook nog eens 2500 kms tussen Port Douglas en Sydney en om er van te genieten zal je van Bruce Hw afmoeten. Whitsundays noemde ik al maar bv ook Mission Beach, Townsville, Hervey Bay (Fraser Island) Gold Coast en Byron Bay.

1 like