Tanzania of Zambia??

Hallo iedereen,

Graag vraag ik jullie advies bij het kiezen tussen Zambia en Tanzania.
Wij zijn een paar jaar terug naar Kenia op safari geweest, het was geweldig.
Wij willen op onze safari graag leeuwen en nijlkrokodillen zien, de nijlkrokodil
hebben wij helaas van een afstand gezien en dit keer hopen wij ze dichterbij te zien.
We zoeken accommodatie in een tent met eigen (bucket)shower en toilet.
Ik heb gelezen dat de entreeprijzen in Tanzania fors zijn verhoogd naar 80 USD en dat parkfees
in Zambia rond de 20 Euro per dag zijn?
Ook zouden we nightdrives willen doen.
We wille een reis maken van ongeveer 18 dagen.
Wie kan ons helpen bij het nemen van de juiste beslissing? :wereld:

Gevoelsmatig zeg ik Tanzania, maar das puur een keuze op gevoel die ik niet op feiten baseer. (Dus eigenlijk is dit een totaal zinloze reactie, haha)

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer

De ene keer zie je dieren dichterbij dan andere keren! Ik ben twee keer in Tanzania geweest en 3 jaar geleden heb ik veel meer gezien dan dit jaar! Parkfees zijn idd erg aan de prijs in Tanzania m.n. de Ngorongoro krater. Alleen voor het rijden over de weg door de Ngorongoro conservation betaal je al 100 dollar p.p en de krater in kost je ongeveer dat zelfde bedrag!
Zambia ben ik in 2011 geweest en vond het prachtig! Parkfees zijn minder duur maar de accomodaties zijn prijzig vond ik.
Waarom ga je niet naar Oeganda? Helemaal geweldig en niet zo hutje mutje vol met toeristen maar wel heel veel enorme grote nijlkrokodillen in Murchisons Falls N.P. Echt een aanrader (en veel tenten met bucketshowers) Prachtig en niet heel duur is de Nile safari lodge in Murchisons Falls.
Hopelijk heb ik je nu niet in verwarring gebracht!
Ik ga zelf in januari 2014 voor de derde keer !!!

Beste Marike,

Bedankt voor je reactie, ga zeker kijken naar Oeganda.
Tanzania is idd erg duur geworden en in Zambia vragen ze de hoofdprijs voor accommodatie.
Heel veel plezier in januari :slight_smile:

Groetjes
Alida

Dank je Alida, dat gaat zeker lukken!! Oeganda is echt heel mooi en ook heel groen.
Matoke tours is een goede reisorganisatie voor elk budget. (ze waren bijna 40% goedkoper dan Jambo safari club en Africa miracles).

1 like

Beste Alida,
Heb je al een keuze kunnen maken? Het zijn allemaal mooie landen. Oeganda is heel groen en toerisme is erg in opkomst. Tanzania is perfect voor safari’s en grote kuddes wild. Ook ideaal met een paar dagen relaxen op Zanzibar. Zambia is ongerepter. In Zambia kun je zelf rijden, in de andere landen ga je op safari met een privé chauffeur. Succes met je keuze.

Groetjes Saskia
www.kazurisafaris.nl

Bedankt allemaal voor de reacties, we zijn nog intensief bezig om te kijken.
Elke bestemming heeft voor- en nadelen qua prijs en accommodatie.
Maar we komen er vast wel uit!!

Hoi,
Ik ben benieuwd wat je hebt gekozen! Kun je in Zambia wel de big five zien?
Groeten

Hoewel ik beiden landen nog moet ontdekken zou ik gevoelsmatig Tanzania doen.

Zeker! En ook de Afrikaanse wilde hond; prachtige beesten!

Zambia wordt wel eens ‘the real Africa’ genoemd en is nog lang niet in de greep van het massatoerisme.
Het land scoort hoog op ons ‘verlanglijstje’ met reisbestemmingen. Spectaculaire landschappen en overweldigend wildleven …

ik kan zeker aanraden om naar Zambia, afgelopen seizoen heb ik hier gewerkt en het national park South Luangwa, ik heb begrepen dat Tanzania een stuk toeristischer nog is. Als je kampeert kun je de kosten op accomodatie laag houden en als je in het dorpje gaat eten kun je ook besparen op je andere kosten. Echte prachtig. Je zou daarna ook nog in malawi rond kunnen reizen of naar het zuiden reizen voor lake kariba, lower zambezi national park en the victoria falls. Dan heb je ook nog kafue national park om te bezoeken. Succe

Hoeveel dagen zou je nodig hebben voor livingstone, lusaka, south luangwa? Daarna willen we door naar malawi.

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer Reisforums mobile app