Hallo, wij zijn van plan om in december een safari te doen gecombineerd met een strandvakantie. momenteel twijfelen we echter nog tussen tanzania gecombineerd met zanzibar, ofwel kenia met dan een strandvakantie in Mombassa.
ik zal de vraag ook in het forum over Kenia plaatsen, maar zijn er in feite grote verschillen tussen de twee landen, positief of negatief?
ik heb wel gemerkt dat tanzania in het algemeen iets duurder is bij de klassieke reisoperatoren.
ik zou ook zoveel mogelijk zelf proberen te plannen buiten een touroperator. zijn er bepaalde zaken waarmee ik best rekening hou, of wat ik zeker moet bij voorzien.
alle tips en ideeën zijn welkom!
Bedankt voor de reacties, en ook voor het mailtje jochem.
is toch wel nuttige informatie.
Ook voor Tanzania ben ik aan volop aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Qua vlucht kom ik ook uit bij KLM.
Voor de safari heb ik een aantal offertes aangevraagd, waaronder Leopard tours.
Als ik Tanzania kies , is het sowieso een strandvakantie op zanzibar. Ik heb ook een aantal hotels geraadpleegd, en heb eigenlijk al een paar mooie voorstellen gekregen.
@Cecilia: het is een relatief korte vakantie van 12 dagen, die ik zou willen verdelen in een safari van 6 dagen, de laatste dag hiervan dan te vertrekken naar zanzibar, en daar dan nog 4 dagen blijven.
is december een goed seizoen?