Tanzania en Zanzibar

Hallo medereizigers,

Ik mei 2014 wil ik samen met mijn partner naar tanzania. De groepsreizen zijn erg duur…Nu hoe ik niet perse in een luxe hotel maar een tent met stroom is wel een eis (medisch verhaal…)

Kan ik ook zelf een safaris lokaal regelen en op egen houtje mijn reis maken vanuit Arusha naar Zanzibar om zo de vakantie te eindigen.
Hoeveel safaridagen zijn echt nodig. Ik wil hoe dan ook naar het victoriameer, lake Menyaa serengetti en de ngorogorkrater.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,

Rabia

Verplaatst nasr juiste forumdeel

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

dank:)

Hoeveel safaridagen echt nodig, dat is heel persoonlijk.
Zelf ben ik er na 4-5 dagen wel weer klaar mee en wil ik wat anders doen. (Eventueel kan ik dan een week later wel nogmaals, als het in een heel anders uitziend gebied is.) Je zit de hele dag en ik persoonlijk ben het na 4 dagen wel zat om te zoeken naar dieren in die bosjes en het gras.
In het begin vind ik het heel gaaf hoor, om die grote dieren in het wild te zien, en ook leuk om veel te horen over de planten en bomen. Maar na 4 dagen geniet ik toch minder van ‘meer van hetzelfde’.

Anderen kunnen gerust 10 dagen en hebben dan nog niet genoeg.

Het kost wel veel tijd om van Arusha bij de Ngorongoro Crater en de rand van Serengeti te komen, dus dan is het zonde als je na een dag alweer weg gaat daar. Ik vond 4 dagen Serengeti + Ngorongoro + Lake Manyara np erg leuk en had 5 dagen ook goed gevonden. Vooral omdat het qua natuur en dieren toch allemaal net even anders was.

Het is ook een kwestie van geld. Een dagje safari is vele malen duurder dag een dagje in een dorp of stad rondlopen, een markt en museum bekijken, wat eten etc. Of een dag wandelen in de bergen (Kilimanjaro daargelaten.).

Via Wereldwijzer app