Tanken en betalen

Hey,

Ik ga in juni naar Californie, als we gaan tanken, hoe moet je dan betalen met cash of met visa?
Hoeveel cash nemen jullie ongeveer mee (17 dagen)?
Haal je het ginder uit een ATM of neem je euro’s mee en wissel je het daar om in wisselkantoor of toch al lekker vooraf?

Thanks

Bij de grote ketens zul je altijd wel met Visa kunnen betalen, kleinere pompen niet altijd.

Zeker die minipomp waar de eigenaar zelf al voor je begint te tanken, cash bij de hand houden. Vaak vragen ze dan voor hoeveel dollar je wilt tanken, zodat je makkelijk kan afrekenen.

Contanten kun je het beste uit de ATM halen met je Nederlandse pas, dan betaal je de minste koersopslag. Zorg wel dat het een ATM bij de bank is, soms staat er een mini-ATM in de winkel, maar dan betaal je extra.

Soms betaal je ook een fee per transactie (afhankelijk van de bank), als je dit niet te vaak wilt betalen gewoon wat meer geld per keer opnemen.

Hoeveel geld je nodig hebt, hangt totaal af van je uitgavenpatroon en gewoonten.

Vergeet niet in restaurants, cafés, taxi’s en kappersalons de verplichte fooi te geven! Ca. 15% is normaal. Als je in een hotel je kamer wordt gewezen, ook een dollar of twee voor de loopjongen.

En een fooi voor het kamermeisje achterlaten op het kussen of in de envelope $ 1,-- - $ 2,-- pp.
Als je credit card ook een bankaccount is kan je ook met je cc geld opnemen, goedkoper dan bij een “normale” bank maar als het alleen een credit card is is opnemen het duurst.
Benzine betaal ik altijd contant. Ga het station in en geeft geld af bij de kassier en dan zeg je bv: : “$ 50,-- on pump 5” Dan ga je tanken en de pomp slaat automatisch af als het bedrag bereikt is. Is er nog geld over ga dan terug naar het station en je krijgt je wisselgeld terug. Doen dit al meer dan 20 jaar en nooit problemen gehad. Er zijn soms issues als je een cc gebruikt bij het tanken maar meestal gaat dat ook goed. Als je een cc of bankpas aan de pomp zelf gebruikt heb je een pincode nodig en af en toe acceptereerd die pomp alleen pincodes met 5 cijfers en die heb je niet. Auto afsluiten als je alleen gaat en anders je partner bij de auto blijven als je zelf het pompstation in gaat. Ik tank altijd minimaal octaan 87 of 89. Hoger is niet nodig en lager kan “pingelen” veroorzaken.
Califonia is voor 99.99 % selftank. Alleen de staten Oregon en New Jersey hebben nog pompbedienden.
En voor geld gewoon pinnen en zoals Jurjen zegt, hoe groter het opgenomen bedrag hoe relatief lager de kosten. (Voor $ 100,-- rekent je Nederlands bank evenveel als voor $ 500,–) Onze favorite bank in de USA is Wells Fargo. Die zitten overal maar sommigen rekenen ook een opname fee. Klein bedrag wisselen voor je op reis gaat bij GWK bv. Kan ook op Schiphol waar ook een dollar ATM staat. (ongunstige tarieven)
In supermarkten kan je ook vaak pinnen.
Yeehaw

Op Schiphol kan je bij ABN ook dollars pinnen, is lijkt mij ook gunstig, of vergis ik me?

Is niet gunstig. Beter pinnen op de luchthaven in de USA.

Ik kan mij zo voorstellen dat de ABN op Schiphol een iets minder gunstige koersopslag heeft. Ze moeten immers relatief veel moeite doen voor een kleine markt.

In de VS wordt iedere flappentapper standaard gevuld met dollars. Meestal betaal je dan 2€ per transactie of zo.