Geen benzine met VISA card?

Hey,

Ik ben volop bezig met het plannen van een 4 weken rondreis in Californië-Nevada-omgeving Grand Canyon etc.
Onlangs las ik ergens dat je in de States geen benzine kan kopen met je Visa kaart en dat je hiervoor cash moet betalen of met traveller cheques. Kan iemand me dit bevestigen?
Ik ging er van uit dat dit met Visa kon, maar ik zou dit toch graag weten, kwestie van de hoeveelheid cash geld die ik moet meenemen, te kunnen inschatten.
Ongetwijfeld zijn er velen onder jullie die dit al gedaan hebben, en die me wat meer uitleg kunnen geven.

Alvast héél erg bedankt.

groetjes

Zelf betaal ik altijd zoveel mogelijk cash, dan hou je meer overzicht over je uitgaven, maar dat je überhaupt niet met creditcard (en Visa is in de VS de grootste) zou kunnen betalen hoor ik toch voor het eerst. Wel heb ik meer dan eens (meestal bij wat meer afgelegen tankstations) bordjes zien hangen dat je met cash korting krijgt.

We hebben ontelbare keren getankt en betaald met een credit card, maar sinds al die ATM’s betaal ik meestal contant. Dat gedoe met traveller cheques is gelukkig achter de rug. Als je zorgt dat er voldoende op je CC rekening staat kan je deze ook als debit card gebruiken en je krijgt nog rente (nu 2.75 %) ook. Je hebt voor je CC steeds meer een pincode nodig. Het is gemakkelijk als je dezelfde pincode aanvraagt. Bij veel tankstations moet je eerst betalen voor je mag tanken. Dan is het gebruik van cash aanbevolen imo.
Yeehaw

In de USA kan je alles met een creditkaart betalen. Heerlijk gewoon. Wel even opletten op je limiet, of even tijdelijk laten ophogen voor je vakantie! Wij hebben de benzine altijd gewoon met de creditkaart betaald, alles gewoon. Hoef je niet veel geld bij je te hebben (is veiliger) Ook elke keer pinnen bij de ATM’s kost geld.
Inderdaad zie je vaak dat je korting krijgt met cash.

groet uit een heet Zuid Afrika:zon02:

Betalen met Visa is geen probleem. Brandstof en motels/hotels doe ik altijd met VISA. Dat zijn de grotere bedragen en ik wil niet met veel cash rondlopen.

Om de zoveel dagen haal ik in/bij een grote winkel (Wal-Mart, Safeway, etc.) met die VISA een paar honderd $ uit een ATM voor boodschappen en restaurants. De 1$ biljetten wisselgeld bewaar ik voor de fooien.

Zet voor je reis (nu al) wat extra geld op je VISA-rekening. Je krijgt rente waarmee je de kosten van de kaart en geldopnamers kunt wegstrepen.

Let wel op dat je steeds vaker je pincode moet gebruiken i.p.v. handtekening.

Johan

Wij hebben inmiddels geleerd om altijd 2 VERSCHILLENDE soorten credit cards te hebben. Zodat je altijd kan betalen. Mastercard heeft men eens de fout gemaakt om een reserveringen er niet op tijd af te halen, waardoor we de kaart niet meer konden gebruiken. En in Nederland was er toen net een lang weekend. Jammer maar dan kan je niets meer. Een medereiziger heeft toen alles op zijn kaart betaald.

Dus Tip: alltijd 2 verschillende soorten credit kaarten bij je hebben in het buitenland.

groet uit een weer heet Zuid Afrika:zon02:

Neem de tip van Annemieke ter harte. Wij hebben er zelfs 4 (2 van mijn geliefde en 2 van mij). Als je er 2 meeneemt splits ze dan ook.

Klopt wij hebben er ook 4, maar wel zoveel mogelijk verschillende soorten.
Visa, Amex, mastercard etc.

:dag: