Tamron 150-600 ervaringen

Eerste test te lezen op http://www.ephotozine.com/article/tamron-sp-150-600mm-f-5-6-3-di-vc-usd-lens-review-23866

Sent from my iPhone using Tapatalk

Overweeg jij om de lens te kopen, Gert Jan?

De adviesprijs ligt op ruim 900 GBP. Voor een lens die zo ver kan inzoomen lijkt dat mee te vallen. Het is een behoorlijke allround lens onder de zoomlenzen met een bereik van 150-300 mm zoom. Ideaal als je op safari gaat in bijvoorbeeld Afrika! (Al heb je waarschijnlijk wel een statief nodig omdat de lens niet heel lichtgevoelig is.)

Het gewicht van bijna 2 kilogram staat me wel een beetje tegen. Met body erbij zit je al over de helft van je officiële handbagagelimiet bij de meeste maatschappijen :wink:

Ik ga over twee weken naar Costa Rica en later het jaar naar Uganda. Daar zal ik deze lens niet nodig hebben en kan ik prima werken met mijn 70-300.

Voor Kenia, Tanzania en andere safari bestemmingen met veel open vlaktes zou ik hem graag gebruiken. Ik heb dit jaar al de sigma 105 macro gekocht dus wie weet volgend jaar als ik meer tests heb gelezen en de prijs is gezakt.
Mooi ding. En de VC geeft je 3 stops maar uit de hand schieten is niet aan te raden. Een monopod is denk ik voldoende

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zelf ben ik niet zo van de monopods. Ik ga óf voor een statief, of voor niks. Dat ‘niks’ kan ook een gebouw zijn waar ik tegenaan leuk, een muurtje of een prullenbak :slight_smile:

Mijn 70-300 neem ik zelden nog mee op reis. Ik heb mezelf een maximum opgelegd qua lenzen die ik mee mag nemen, en dan valt de 70-300 meestal buiten de boot.

Ik kies per reis en als de bestemming natuur is gaat de 70-300 altijd mee. Bv groothoeklens, macro en telezoom.

Sent from my iPhone using Tapatalk