Tambopata of Pampas Bolivia

Hallo allemaal,

In september/oktober gaan wij vier weken een rondreis maken door Peru, Chili en Bolivia. Het plan was eigenlijk om na de inca trail te eindigen in Tambopata. Het lijkt ons een fijn idee om de reis af te kunnen sluiten in het (warme) regenwoud. Hoe meer ik hier echter over lees, hoe meer ik het idee krijg dat er in Tambopata weinig dieren te zien zijn (met name kleinere dieren). Daardoor vraag ik me af wat een betere keuze is: Tambopata of de Pampas/Rurrenabaque in Bolivia.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft advies?

Ik wilde beide parken bezoeken, en mijn eerste park was Tambopata (sanodval lake) Daar had ik zoveel dieren gezien, dat ik Rurranabaque heb overgeslagen. Het enige wat ik nu gemist heb zijn de rivier dolfijnen.
Ik kan het dan ook zeker aanraden!
Slaap wel bij het meer zelf, want dan ga je 's ochtends vroeg al op pad en aan het einde van de dag ga je ook nog apen en krokodillen spotten.

Ik vond het in elk geval erg leuk! Wel heb ik spijt dat ik niet langer ben gebleven en dan ik nog dieper het national park in ben gegaan. Dit kostte namelijk met een tour 4 dagen en ik dacht dat ik te weinig tijd zou over houden voor andere plaatsen.

Kijk hier voor meer info