Tambopata National Park, waar verblijven?

Hallo iedereen,

We zijn van plan om eind augustus t/m midden september naar Peru te gaan. We hebben onze rondreis al volledig ‘op orde’, dagprogramma, excursies etc. …Maar nu vroeg ik mezelf af waar in Tambopata Nationaal Park je het beste kan verblijven als je zoveel mogelijk wilt ondernemen in 4 à 5 dagen en eigenlijk zoveel mogelijk dieren wilt spotten. Is het toch wel echt aan te raden om bij het Salvadol meer te verblijven of moet je niet per se ver van de bewoonde wereld afliggen om veel dieren te zien?

Wij dachten persoonlijk aan Posadas Amazonas. Graag hoor/lees ik jullie ervaringen!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Isabelle

Zelf zowel in Posadas Amazonas (september) als in Refugio Amazonas (mei) geweest en juist in Posada Amazonas dat een stuk dichter bij Puerto Maldonado ligt heb ik veel meer wildlife kunnen zien. Lag misschien ook aan het seizoen , maar het verbaasde me echt. Verder een absolute aanrader om naar één van beide onderkomens te gaan, het is echt een belevenis. Wel antimuggenmiddellen meenemen, want je wordt lekgeprikt. Verder een goede verrekijker enof camara met goede zoomlens mee natuurlijk.

Op zich is Lago Sandoval nieteens zo ver van Puerto Maldonado. Misschien 1 uur in de boot tot de oever en dan nog zo’n 4 km lopen. Lago Sandoval is zeker een aanrader, en in de buurt zijn diverse lodges in diverse prijsklassen.

Wij zaten in februari in Monte Amazónico van Carlos Expeditions. Deze ligt aan de Madre de Díos, net niet in het nationaal park, met zwembad en prima slaapkamers. Nagenoeg bug-free (voor zover mogelijk). Slechts een paar uurtjes electriciteit per dag. Zwembad met schaduw. Ze hebben ook een zipline maar stelt niet zoveel voor. Uitkijktoren niet gebruikt omdat het net begon te onweren. Na onderhandelen 330 PEN p/p voor twee nachten incl toegang Lago Sandoval.

Enkele jaren geleden in Eco Amazonia Lodge, iets hogere prijsklasse ook met zwembad en uitkijktoren.

We hebben geen meerdaagse trektochten gedaan, dus ik kan niet vertellen hoeveel wildlife er is, maar bij Lago Sandoval hebben we in ieder geval deze dieren gezien: Aligator, Red Howler aap, Otters (of bevers?), Eekhoorn, Paiche, Aras en vele andere soorten vogels.

Mocht je in Puerto willen overnachten dan is Wasai een aanrader. Mooie bungalows aan de rivier met zwembad, op 1 block van de plaza. Vraag naar het backpackerstarief. Rust vinden in puerto zelf is lastig ivm de vele brommertjes, maar rustiger als Wasai krijg je het niet.

Wij verbleven in Maloka sandoval lodge aan het meer. Dit was basic, maar prima voor een paar nachten. Onze keuze was bewust slapen aan het meer, omdat je in de vroege morgen het meer op gaat en daar meer kans heb om dieren te spotten. We hebben heel veel dieren gezien! Helaas geen otter, maar om dat goed te maken hebben we een anaconda gezien! Verder verschillende apen soorten, kaaimannen, schildpadden en verschillende ara’s en parkieten.
We verbleven 2 dagen, wat ik prima vond.

Sandoval lake and National reserve Tambopata

Ik zou als je veel tijd heb overwegen om naar de grote claylick Chuncho te gaan. Helaas had ik niet genoeg tijd om dit te doen, want een tour hierheen duurt 4 dagen.
Maar ik heb wel echt spijt dat ik dat niet heb mogen zien! Ondanks dat ik wel parkieten en ara’s heb mogen zien, lijkt me dat toch wel erg mooi! Of je hier ook echt meer dieren gaat zien, geen idee!