Waar naar de Amazone?

De Amazone. Welk park in welk land springt er echt bovenuit wat natuur en wildlife betreft? Ik kan er geen wijs uit. Op dit moment spreekt Leticia in Colombia mij aan omdat je dan ook naar Isla de los Micos kan!
Ik ben er trouwens tussen mei en augustus en ga naar Peru, Ecuador, Colombia en Venezuela.

Hoi!

Het mooiste deel van de Amazone die ik zag is het natuurreservaat van Tambopata in Puerto Maldonado.
Je ziet veel dieren van heel dichtbij, kan apen aaien, kaaimannen spotten van heel dichtbij, pirana’s vissen, talrijke vogel- en insectensoorten (waaronder tarantula’s), papegaaien, meerotters en zo voort. De boottochten op het meer Sandoval zijn bovendien adembenemend, de landschappen bij zonsondergang zijn écht indrukwekkend mooi. Wat mij betreft het mooiste dus! Je moet ook geen kilometers afleggen voor je iets te zien krijgt, alles ligt zo dicht bij elkaar. Bovendien zijn de gidsen locals maar spreken ze toch ook Engels, je verblijft in houten hutten waardoor je de natuur en de Amazone op een unieke manier ervaart. Een échte aanrader…

      • Updated - - -

Oh ja, Puerto Maldonado ligt in Peru! Misschien toch wel handig om te weten :slight_smile:

Klinkt goed! Waar ben je nog meer geweest in de Amazone en hoe beviel het daar?

Welk park in welk land er bovenuit springt weet ik niet maar ik ben nu al een hele tijd in Leticia en ook hier is ontzettend veel te zien. Je kunt natuurlijk ook van het ene naar het andere land gaan via de Amazone, met de boot, bv. van Iquitos Peru naar Leticia Colombia, dan zie je meteen een heel deel…
Een voorbeeld van een kleine tour hier in de omgeving zie je hier: Toverland – weg

wij deden de 7 dagen trip in Peru (Cuzco) met Amazon Wildlife Peru : onze gids was William Huamani Choquepuma : williaminthejungle@gmail.com.
een super ervaring !!! Bekijk de info op hun website !

Diegenen die de Amazone in het nederlands willen ontdekken kunnen eens kijken op de site van mijn collega Michael Turkstra

die woont al enige tijd in Manaus en houdt er zich bezig met het organiseren van reizen in het Amazone-gebied.

Je kan hem bereiken via zijn site Amazone Exploring

Tropische groet uit Salvador da Bahia

Ivan

De Amazone die zich het dichtst bij Cusco bevindt is het nationaal park van Manu, die heb ik ook bezocht en het verschil is groot.
Ik raad daarom steeds Puerto Maldonado aan, omdat je gewoonweg veel meer kan zien en ook de landschappen spectaculairder zijn in mijn ogen.

Hoi imperial Peru

Weet je nog bij wie of waar je die Tour boekte?

Grtjs

Hoi,

Ik heb samen met mijn Peruviaanse partner reeds enkele jaren geleden een reisbureau’tje opgericht.
Wij organiseren deze excursie namelijk zelf.
Als je graag vrijblijvend meer informatie ontvangt, aarzel niet om ons een mailtje te sturen!
[EMAIL=“imperialperutravelagency@gmail.com”]imperialperutravelagency@gmail.com
Meer informatie vind je ook op onze website.

Groetjes,
Valérie

Ik ben zowel in peru, ecuador en colombia geweest. In Peru vond ik parque nacional manu fantastisch. Maar colombia is nog meer bijzonder. Ga vanuit leticia naar dorpje puerto narinho en vandaaruit het gebied ontdekken. Geen dure lodge maar het dorpsleven in de jungle meemaken met weinig toeristen. Tip: vraag naar ismael en zijn mini-hostal. Erg leuk en erg behulpzaam iemand.

      • Updated - - -

Dus: als je tijd hebt, doe het zonder tour!