Dag allen,
Volgend jaar gaan wij naar Peru, juli. Nu zijn we aan het twijfelen of we Manu ook willen gaan bezoeken. Wie wil zijn ervaringen met ons delen?
Dank, jolanda
Beste Jolanda,
Zelf bezocht ik zowel het Nationaal Park van Manu als het reservaat Tambopata in Puerto Maldonado. Ik vond persoonlijk Tambopata veeel “beter” dan Manu, je ziet veel meer dieren (kaaimannen, apen, tarantulas, talrijke vogels en insecten, piranhas, en nog veel meer) in hun natuurlijke leefomgeving en soms van heeel dichtbij (soms kan je ze zelfs aaien), de landschappen zijn duizendmaal mooier (het meer Sandoval is adembenemend) en het kan ook gecombineerd worden met avontuurlijke activiteiten in het amazonewoud (wat ook een aparte ervaring is).
Zowel Manu als Tambopata zijn erg toeristisch maar Manu zou ik wat minder toeristisch noemen, omdat je minder snel andere groepen tegenkomt.
Samen met mijn Peruaanse partner hebben we een reisbureau gestart. Wij organiseren excursies naar zowel Manu als Puerto Maldonado dus neem gerust een kijkje voor foto’s en meer informatie. Of stuur een mailtje als je nog vragen hebt!
Ik wens je alvast veel plezier!
Valerie