Hallo allemaal,
In oktober gaan wij een rondreis maken van 4 weken door Peru, Chili en Bolivia. De laatste week lopen we de inca trail en als afsluiter willen we graag naar Tambopata. Nu moeten we alleen een keuze maken: na de inca trail overnachten in Aguas Calientes en de dag erna naar Pisac (markt) en Ollantaytambo. Dan de dag daarna naar Tambopata. Of na de inca trail door naar Cuzco en de volgende dag naar Tambopata.
Ik twijfel tussen een 3 daags en een 4 daags programma in Tambopata. Het 3 daagse programma gaat naar de Chuncho liksteen en heeft daarnaast een aantal wandelingen door de jungle. Het 3 daagse programma gaat daarnaast nog een dag naar Lake Sandoval.
Eigenlijk is het dus kiezen tussen Pisac/Ollantaytambo en Lake Sandoval. We hebben namelijk niet meer dagen over. Zijn Pisac en Ollantaytambo de moeite waard als we de inca trail hebben gelopen en Machu Pichu hebben gezien? En is Lake Sandoval de moeite waard nadat we al een dag op een andere plek in de jungle zijn geweest? Los daarvan: is het goed te doen om de dag na afloop van de inca trail door te reizen naar Tambopata?
En dan nog een andere vraag. Na Tambopata vliegen we weer naar Nederland. Is dit goed in één keer (met overstap) te doen vanaf Tambopata of zouden jullie nog een nacht in Lima blijven?
Ik hoop dat jullie de keuze iets makkelijker kunnen maken!
Ter aanvulling. Dit is ons reisschema:
1
Amsterdam-Lima-Arequipa
2
Arequipa
3
Naar Colca canyon
4
Colca canyon
5
Colca canyon-Arequipa
6
Arequipa-Tacna-Arica
7
Arica strand
8
Arica-Lauca NP
9
Arica-San Pedro de Atacama
10
San Pedro de Atacama
- Maanvallei
- Tatiogeisers
- Kopermijn
11
San Pedro
12
San Pedro
13
Salar de Uyuni
14
Salar de Uyuni
15
Salar de Uyuni-La Paz
16
La Paz
- Death road mtb
- Heksenmarkt
- Maanvallei/Chacaltaya
17
La Paz
18
La Paz-Copacabana
19
Copacabana-Puno
20
Puno - eilanden
21
Puno-Cuzco
22
Cuzco
23
Inca trail
24
Inca trail
25
Inca trail
26
Inca trail-Aguas Calientes (of door naar Cuzco)
27
Heilige vallei-Cuzco (of naar Tambopata)
28
Cuzco-Tambopata
29
Tambopata
30
Tambopata-Lima-Amsterdam
31
Amsterdam
Voor mij persoonlijk was Lago Sandoval echt zooo mooi en heel erg de moeite waard.
Als ik zou moeten kiezen zou ik daarvoor gaan… De zonsondergang op het meer is echt adembenemend.
Voor ons was dit het mooiste van de hele excursie.
Imperial Peru organiseert ook zulke excursies. Als je graag vrijblijvend wat meer info ontvangt, aarzel niet om te mailen!
Groetjes
Misschien die stranddag in Arica weglaten als dat nog kan? In oktober zit je echt in het laagseizoen daar
Verder vond ik Pisac en met name Ollantaytambo zéér de moeite waard, maar dan wel voordat je Machu Picchu gaat zien. Anders is het toch een beetje mosterd na de maaltijd geloof ik.
Wat Flipsen_NL zegt klopt. Machu Picchu doe je best op het einde, aangezien dit het hoogtepunt is en de andere archeologische sites daarna niet meer zo indrukwekkend zijn…