Taman Negara overslaan?

Ik overweeg om Taman Negara over te slaan, omdat ik toch wel graag naar Borneo wil.
Zit er aan te denken om naar Uncle Tan´s te gaan (Sandakan, Sabah). Mis ik iets als ik niet naar TN ga? Of zou ik het allebei moeten doen?

over je oorspronkelijke vraag kan ik je geen advies geven, ik ben namelijk niet in taman negara geweest…
wel het advies als je in sandakan op sabah bent kan je naar sepilok orang utan rehabilitation centre… ik ben er helemaal verliefd geworden op de orang utans. er zijn daar vaste voer tijden waar de dieren bijvoeding krijgen en je ze dus (we van een klein afstandje) kan zien. voor de rest moeten ze zelf hun eten zoeken in de jungle. echt dat vond ik echt een hoogtepunt van mijn reis (ik ben gek op dieren dus alle dieren die ik in het wild kan zien zijn meegenomen) en het is echt geen dierentuin gevoel. die apen leven daar gewoon los in de jungle maar in een project worden alle gegevens ed bijgehouden zodat ze er rustig kunnen wonen…
verder had ik maar een zeer korte tijd (5 dagen) in borneo ivm de ticket prijzen toen ( ik moest budget) en was ik ongeveer 3 dagn ziek, dus veel meer heb ik niet gezien dan Kota kinabalu en sandakan (sepilok).
mt kinabalu is ook schijnbaar zeer de moeite waard, heb ik van horen zeggen.
ohja tip als je met de bus van KK naar sandakan gaat: houd rekening dat je kan gaan overgeven. niet dat de bus zo verschrikkelijk rijd maar ik denk dat het komt door de hoogte en slingerweggetjes. er waren denk ik zo’n 10 mensen aan het vergeven waaronder ik (heb nooit eerder over gegeven in een bus en ben ook niet vatbaar als ik andere mensen zie of haar ovegeven)!!! dus een gewaarschuwd mens telt voor 2
heel veel plezier
en groetjes lotte