Taman Negara moeite waard???

Ik ben me aan het verdiepen in een eventuele vakantie naar Maleisie. Ik wil dan zon 2,5 week gaan, hooguit 3…
Nu heb ik Taman Negara opgenomen in een voorlopige route, maar ik lees toch wel veel dat je daar eigenlijk weinig tot geen dieren zal zien. Is het dan wel de moeite waard? Ik vind een tocht door de jungle erg gaaf, maar zou het dan wel leuk vinden om wat dieren te zien in het wild (apen, olifanten?)
Of kan ik dan beter naar Borneo gaan? Het orangoetang reservaat is ook erg mooi, maar wat ver uit de route van evt. andere dingen

Wij zijn geen echte hardcore backpackers, maar houden wel van rondreizen…
Maar wil ook niet 4 keer in een vliegtuig ofzo

Iemand tips??

Wij vonden de Taman Negara erg gaaf, we hebben wel dieren gezien maar geen apen en olifanten. We hebben wel dieren gezien met de nightwalk o.a. stekelvarken en hertjes.
Wat wij ook gaaf vonden was de grot tocht, lekker kruipen door spleten en spelonken.
Als je apen wil zien zou je toch naar Borneo toe moeten.

Het is alweer jaren geleden dat ik in Taman Negara verbleef, maar ik vond het zeker de moeite waard. De kans dat je olifanten zult zien, is vrij klein. Voldoende apen en ook een paar verdwaalde wilde zwijnen in het resort zelf gezien en tijdens een wandeling door de jungle ook (kleine) slangen. Alleen de boottrip door de prachtige jungle naar het resort toe vond ik al een hoogtepunt.

Hoi,

Wij vonden het niet echt ons ding, wij hadden mss meer verwacht, maar het loste het niet in… prachtig natuurlijk die oneindige bossen en die prachtige vogels… Maar zo een toeristische boel… In ieder geval wil ik niet te negatief over komen, we zouden het zelf nooit meer doen, maar je kan best zelf eerst eens proberen :wink:

succes

x

De boottocht erheen is leuk (lang, dat wel en eentonig). Maar het is een erg druk bevaren water en dan zit je daar aan het oerwoud met speedboten op vol vermogen… Nee, je zult er geen (interessant) diertje tegenkomen.

Maar het oerwoud zelf is erg mooi. Een wandeling waarbij je prachtige bomen en planten ziet…

Je kunt er ook een meerdaagse tocht maken door de jungle (waar je ook inslaapt) en dan heb je veel meer kans om dieren te zien (zelfs tijgers?). Maar deze tocht is niet echt populair. Wij waren er in augustus en we konden 'm wel doen, maar privé (en dus een stuk duurder). Want er waren geen toeristen die wilden (in het hoogseizoen, kun je nagaan). Wij hebben 'm dus niet gedaan.

Ach, als je nog nooit oerwoud gezien hebt, is het leuk, maar als je dat al eens gezien hebt, kun je het overslaan (en een paar dagen extra op de Perhentians blijven bv :)).:vak02: