Talencursus Study travel Leraren en gastgezin

Hola,

Ik ben van plan een talencursus te doen in oktober via study travel in Havana. Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met het gastgezin? (je kamer, het huis enz) Spreken de leraren Nederlands/Engels of alleen spaans?
Alle info welkom. b.v.d.

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik een week cursus heb gevolgd in Havana. Ook dit was geboekt via Study Travel en daarna ben ik nog 2 weken rond geweest en heb andere steden bezocht.

Ik zat in een wijk vlakbij het Havana Libre hotel bij een gastgezin. Iedere morgen kwamen de onderwijzers naar het gastgezin en ik had in mijn kamer spaanse les, ze spraken alleen maar spaans. Vergeleken met andere landen in Latijns Amerika zoals Guatemala waar je op school les hebt vond ik dit niet echt fijn, het geeft je toch een gevoel dat ze zomaar iemand van de straat geplukt hebben om jou les te geven. Ik geef daarom ook de voorkeur aan les op een talenschool.
Ik heb hier maar een week les gehad en ik doe het niet meer als ik nog een keer naar Cuba/Havana zal gaan. Wanneer je nog maar weinig kennis hebt van de spaanse taal is het natuurlijk aan te raden om wat langer een cursus te doen.

Succes,

Gr. Frank

1 like

Nou oeps, dat is ook vreemd. Op de site van S T staat dat er les wordt gegeven in groepjes van 3. Was je misschien de enige dan? Ik heb ook bij Lisa reizen gekeken maar vond die toch wel een beetje aan de dure kant. Ook is niet echt duidelijk of je een appartement voor jezelf hebt en je zal zelf voor je eten moeten zorgen. Dat maakt het dan ook weer eenbeetje duurder. Ik ben van plan om 2 weken cursus te nemen en dan nog 2 weken Door Cuba trekken. Ik heb al veel gezien daar maar nog lang niet alles. Ben in ieder geval helemaal verliefd op het land en de mensen.

Groetjes C

Ik zie dat dit al wat oudere berichten zijn, maar wilde even laten weten dat wij wel een echte taalschool op Cuba hebben. Je krijgt les in het Spaans, samen met internationale studenten, in een van de klaslokalen. Ook is er een salsacursus mogelijk die erg populair is!