Ik ben Saya Seesing en ik bevind me momenteel voor 7 maanden in Spanje, Salamanca. Ik loop stage bij Nido Language Travel waarvoor ik een webmarktingplan aan het schrijven ben. Nido Language Travel is een internetbureau dat zich vooral richt op talenreizen. Op de website www.nidolanguagetravel.com vind je alle informatie over verschillende talenreizen naar Spanje. Je kunt via de site alles regelen, dus als je van plan bent om een talencursus te volgen, is deze site zeker een bezoekje waard! Voordat ik begon met mijn stage heb ik eerst een maand een talencursus gevolgd bij universpain www.universpain.com. Dit is een goede school als je al een aardig woordje Spaans spreekt, maar als je een beginneling bent vind ik persoonlijk Mester een betere optie. Als onderdeel van mijn stage mocht ik van Nido Language Travel ook nog eens twee weken les volgen op de school Mester en ik heb hier ontzettend veel geleerd www.mester.com. Graag deel ik mijn ervaringen met jullie en vandaar heb ik voor jullie wat op papier gezet. Mocht je nog vragen voor me hebben, kun je me altijd mailen op en als je benieuwd bent naar al mijn ervaringen in Salamanca, neem dan een kijkje op www.saya.waarbenjij.nu
<O:p</O:pMijn ervaring met Mester
<O:p</O:p
Maandag 25 september, met mijn plattegrond op zak, opzoek naar de school Mester! Het koste me niet veel tijd om het te vinden. De school ligt erg centraal en dicht bij Plaza Mayor en de winkelstraten! Kijk dat is altijd ideaal! Vooral je in de pauze even lekker op het terrasje wilt zitten, of nog snel even naar H&M wilt, om dat ene leuke truitje op te halen!
Voor de deur van Mester stonden gemiddeld 50 mensen waarvan er veel Nederlands of Duits praatte! Het gaf meteen een goede sfeer en ik voelde me gelijk thuis. Toen ik eenmaal door de kakelden studenten heen was, ging ik opzoek naar iemand die me kon vertellen welk niveau ik had en ik welke klas ik zat. Dit was niet zo makkelijk als ik dacht. Er was namelijk niemand benenden bij de receptie. Toen ik naar boven liep om het te vragen, zeiden ze dat ik toch maar weer naar beneden moest… Goed… al die trappen weer af… Voor degene die het nog niet wisten, de school Mester bestaat uit trappen, en nog eens trappen! Maar dit is zeer goed voor je conditie en het is verder echt een prachtig gebouw en erg netjes en verzorgd! Eenmaal weer benenden was er nog niemand, en na 5 minuten wachten had ik er genoeg van. Ik ben weer naar boven gegaan en gevraagd of niet iemand me even kon helpen. Uiteindelijk kwam er een vrouw mee, en die vertelde me dat er een lijst hing bij de ingang met je naam, niveau en klas nummer. Goed, fijn dat niemand me dat even van te voren had verteld!
De klassen bestaan gemiddeld uit 10 leerlingen. Dit is perfect en de leraar of lerares zit in het midden van de groep. De gemiddelde leeftijd is wel wat jong op deze school namelijk rond de 19 jaar. De lessen zijn erg interessant en ik had na mijn eerste dag al het gevoel dat mijn Spaans vooruit was gegaan. Je leert ontzettend snel omdat je het beetje bij beetje leert. De leraren zijn erg vriendelijk en altijd bereid je verder te helpen. Ze hebben echt plezier in hun werk, dat merk je gewoon, en daardoor krijg je ook ontzettend goed les. De lessen duren één uur en veertig minuten en dit is echt perfect. Ik denk dat als de lessen langer zouden zijn, je verveeld raakt. Het is namelijk best moeilijk om twee uur geconcentreerd te blijven. De grammatica lessen zijn soms wat saai, maar je hebt het echt nodig want de volgende anderhalf uur is conversatieklas. Hier kun je meteen de grammatica die je geleerd hebt in het vorige uur gebruiken. De leraren zijn erg geduldig en ze herhalen elke dag een beetje wat je de vorige dag geleerd hebt. Dit is erg zinvol omdat je het zo veel makkelijk kan onthouden en zo gaat het meer voor je leven.
Naast de lessen biedt Mester ook heel veel andere activiteiten. Zo werd ik blij verrast onder mijn conversatieklas met typisch Spaanse churros met chocolade! Ook organiseren ze veel andere activiteiten zoals een tapas toer, verschillende feesten in Camelot en een uitwisselingsavond in bar Eramus. Bij Mester leer je niet alleen snel en goed Spaans maar daarnaast proef je ook zeker de Spaanse cultuur. Mester is zeker een aanrader voor iedereen die goed en snel Spaans wil leren!