16 juli zullen wij (mijn vrouw, 2 jarige zoon en ik) ruim drie weken door Japan reizen. Als we aankomen zullen we de eerste 3 nachten in Tokyo doorbrengen. De Ryokan in Asakusa is al geboekt! cheer
Na deze dagen denken we dat we een beetje rust in moeten bouwen en onze keus is gevallen op Takayama. Ik heb een leuke ryokan/tempel gevonden waar we drie nachten zullen blijven.
Ik heb begrepen dat 3 dagen in Takayama te blijven misschien wat lang is, dus ik was benieuwd of er wellicht mooie wandelingen te maken zijn in de omgeving? (We hebben een rugdrager, dus dat ventje kan lekker relaxen)
Daarnaast hebben we na 3 dagen Takayama nog 2 nachten in te vullen voordat we 3 nachten in Kyoto verblijven. Iemand tips voor een leuke plek (onsen, noordkust, Kanazawa, Shirakawa?).
als je wilt kennis maken met de Japanse tuin en een van de top 3 Japanse tuinen in Japan wilt zien, kan ik je Kanazawa adviseren.
Ik ben o.a. voor de Japanse tuinen naar Japan geweest, vond de tuin in Kanazawa (Kenroku-en) zeer mooi, het is een geweldig staaltje tuinkunst. Verder is er in Kanazawa overigens niet zo veel te beleven.
Ik begrijp dat je van wandelen houdt, dan kun je in Kyoto: Arashiyama en de Okochi-Sanso villa en omliggende tempels in een dag bezoeken vanuit centraal kyoto, zul je zeker geen spijt van krijgen.
Wij hadden twee nachten in takayama geboekt, maar vond zelf dat lang.
Wij hebben toen een nacht gecancelled en een extra nacht aan kyoto toegevoegd.
Je kan in ieder geval het wandelpad van higashiyama aflopen. Die vind je vlakbij de Tenshoji tempel,ongeveer 10 minuten lopen van the old town.