Wij willen graag eind November tot eind December naar Taiwan.
Tips zijn welkom.
Openbaar vervoer goed te doen?
Hoe is de natuur etc…
Groetjes Michel
Wij willen graag eind November tot eind December naar Taiwan.
Tips zijn welkom.
Openbaar vervoer goed te doen?
Hoe is de natuur etc…
Groetjes Michel
Jazeker! 4 dagen geweest in een kombitrip en dat vonden we veel te kort, achteraf. Mooie natuur, vriendelijke mensen. Treinen zijn uitstekend zelf te boeken en bereizen, voor bussen zijn de aanduidingen wel eens wat minder helder doch met goede reisgids erbij moet het te doen zijn. Wij hebben alleen Taipei gebied en Hualien/Taroko kunnen doen, mogelijk later nog eens langer gaan. Zuidelijke helft zal in Nov/Dec toch nét wat aangenamer weer zijn dan Taipei gebied maar ook dat laatste zal goed te doen zijn, zeker geen Nederlandse herfst/winter eerder een Meditterane.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Geheel met Erik eens!
En daar sluit ik me bij aan!
Ben er twee keer geweest, de eerste keer alleen een paar dagen Taipei, de tweede keer in anderhalve week van Taipei via Tainan naar Kaohsiung. En in het zuiden was het toen half december ook nog gewoon 30 graden. Qua natuur heb ik het mooiste zeker nog niet gezien, dan moet je waarschijnlijk toch naar Taroko, Alishan of Kenting. De westelijke helft is flink verstedelijkt, de oostelijke helft veel ruiger met minder steden. En dan zijn er ook nog diverse eilandjes die ook zeker de moeite waard zouden moeten zijn.
Het is een tamelijk modern land, nog niet op het niveau van Japan maar qua karakter eerder vergelijkbaar met bijvoorbeeld Zuid-Korea: modern en welvarend, maar nog met de nodige scherpe randjes. Ook nog niet heel erg ingesteld op westers toerisme, maar desondanks vrij makkelijk te bereizen. Uiteraard helpt het hierbij ook dat het een compact land met een heel behoorlijk OV is. Het prijsniveau is ook aangenaam laag, denk eerder China dan Japan. Cultuur in overvloed, en zeker in Tainan soms ook met een Nederlands koloniaal randje. Maar wat wat mij betreft het leukste aspect van Taiwan: de eetcultuur. Mede door de diverse koloniale overheersingen is deze uiterst gevarieerd, en met name op de ontelbare night markets kan je hier simpel en goedkoop maximaal van genieten. Tijdens mijn beide reizen heb ik dan ook maar bar weinig restaurants van binnen gezien…