Is Taipei/Taiwan een aanrader

In mijn plan om weer richting Azie te gaan, wil ik zoals gewoonlijk een stop-over maken van een paar dagen in een interessante stad/land. Mijn idee ging uit naar Taiwan/Taipei. Kan er alleen weinig over vinden! Is het leuk om hier een paar dagen door te brengen?

hallo,

ik weet niet wanneer je naar taiwan zou willen maar wij gaan eerst op vakantie naar vietnam en dan gaan wij nog een paar dagen naar taipei.’
wij vertrekken 8 okt 2011 en komen 6 nov. weer terug dus na die tijd kan ik je vertellen of dat het wat is.

Ik ben nog nooit in taiwan/taipei geweest maar staat bij mij hoog in de lijst. Veel natuur, cultuur etc.
Kijk anders even op de lonely planet site.

We zijn er 4 nachten geweest en willen terug voor meer van het land zien! Ja, ontzetten leuk en gevarieerd Aziatisch land waar je veel zelf kunt regelen. O.a. goede treinverbindingen. Hebben als enige uitschieter dagtocht naar Hualien en Taroko kloof gedaan, binnenlandse vlucht en trein, maar rondom en in Taipei ook genoeg te zijn. O.a. de 101-toren, mits er weinig bewolking is ->

Sukses,

Erik + Sandya

Hi allemaal,

Hoe is het weer in augustus in Taiwan? Is wel tyfoon seizoen heb ik al gelezen…
waar moet je dan wel/niet zijn? En is het goed te doen met kids? (4 en 6 jaar)
bedankt voor je info!
gr. Babs

Het is nog steeds lekker warm dan. Begin van het potentieele orkaanseizoen ja maar de kans dat je écht last hebt is minder dan 5% ofzo.

De eventuele weerproblemen zijn voor 't hele eiland, het is niet zo groot dat er duidelijke verschillen zijn. Dus ik zou zeker naast Taipei met de HSL trein naar zuidkust gaan en dan bijvoorbeeld via de oostkust, huurauto of met chauffeur of waar dat kan trein, ‘omhoog’ trekken; deels via het bergland. Oostkust en bergen zijn o.i. mooier dan de laaglanden aan de westkust.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]