Hallo!
Ik ga wederom naar Azië. Heb al een aantal keer Thailand aangedaan, met de gebruikelijke uitstapjes naar Loas, Vietnam en Cambodja.
Toch heb ik nog lang niet genoeg gezien. Ik heb weer een aantal weken voor de boeg en ben het volgende van plan:
Bangkok –> Hong Kong –> Taiwan –> Filipijnen –> Maleisië –> Bangkok.
Nu vraag ik me erg af hoe Taiwan is. Zijn er mensen geweest die hetzelfde rondje hebben gemaakt?
Natuurlijk is alle informatie welkom over alle landen, maar de meeste interesse gaat uit naar Taiwan. Ik wil van noord naar zuid reizen. (enne… ja ben hollands… dus zo goedkoop mogelijk… maar ik vlieg wel van land naar land)
nee-in die volgorde niet, maar heb wel al die landen bezocht-en nog wat meer in die regio.
je gaat geen goedkope vluchten vinden Taiw->Phillp.
Taiwan is beter vergelijkbbaar met bvb Japan/Zuid Korea dan met China/mainland. Vrij duur, erg, erg modern, veel industrie en superdichtbevolkt. Kennis van het engels en toerisme ueberhaupt is minimaal. Het overgrote deel van bezoekende witneuzen is zakenman, dan zijn er nog wat plukjes van die onvermijdelijke engels-teachers.
De gebruikelijke toeristentrekkers (wat vaak …must see… wordt genoemd) vind je zoals altijd in elke reisgids. Het zijn er niet al te veel. Persoonlijk vind ik dat ze nogal overtrokken worden-als je ze vergelijkt met wat Thaild te bieden heeft, verbleekt het.
Het heeft wel de charme van het ‘‘onontgonnene’’ als toerist-je bent zelf bijna een bezienswaardigheid soms. Overwegend beleefde aardige mensen (dat kan van China zelf nou niet zo worden gezegd). Over het eten worden ook veel superlatieven gemeld-maar ook dat is eigenlijk niks echt biezonders vergeleken met rest Azie.
Dat je van/naar Taiwan wel zal moeten vliegen spreekt vanzelf. Probeer dan lieevr een all-in-1 ticket met bvb CHina Air te vinden via een reisburo-evt. met wat extra AirAsia aangevuld.
Het eiland zelf is vrij klein-niet heel veel groter als NL-met hun nieuwe ShinKanSen rij in in 2-3 uur van Taipei=Big-NOord, naar zuid. Je schijnt een ticket ‘‘round the isle’’ te kunnen kopen nu, veel meer spoor is er niet. Dus wat je met N->Z eigenlijk bedoelt, vat ik niet zo.
Als je wat originelers zoekt-kijk dan eens naar Zuid Korea. Nog duurder, maar biedt wel veel meer onbekends en afwisselends.