Waarom alleen Z-O Azie?

Hallo,
Ik ben van plan om een rondreis te gaan maken door Azie en Australie. . Zelf zit ik er aan te denken om de reis in China te beginnen, maar ik heb het idee dat veel reizigers meer naar beneden beginnen. Vooral in Thailand starten veel mensen de reis. Waarom is dit en waarom beginnen reizigers niet in China?

Groeten Hans

Veel mensen starten hun reis in Thailand omdat Thailand bekend staat als een land wat makkelijk te bereizen is. Wanneer je nog niet zoveel reiservaring hebt, of wanneer je alleen reist, KAN dit een plus zijn. Bovendien is het vliegveld van BKK een van de grotere van Azie, en kun je er redelijk goedkoop naar toe vliegen. Bovendien is het in Thailand altijd lekker warm (ook in het regenseizoen), terwijl de Chinese winter heel erg koud kunnen zijn.

Idd thailand is makkelijk en veilig voor de meeste mensen. China is voor de meeste mensen nog erg onbekend en wordt dan een beetje eng gevonden. China is dan ook een totaal ander land maar zeker te doen als je voor de eerste keer gaat reizen. Ik spreek uit ervaring.

Kan ook zijn vanwege het kostenaspect… Vliegroute London - BKK is erg druk en dus zitten er vaak koopjes tussen… Een ticket voor € 400 retour is geen uitzondering… We blijven tenslotte Hollanders he…

Cheers!

Ik heb toch echt een retour ticket gevonden voor 420 euro naar china! Dus qua kosten, zal dit weinig verschil uitmaken.

@jdeheij: wellicht maakte het nog wel uit voor de ticketdumping die circa een jaar geleden is gestart? Kan me nog herinneren dat je € 1200 neertikte voor een retour a’dam-bkk. Anyway, ben het met je eens: in Thailand starten is voor newbies makkelijker dan starten te China…

Bedankt voor jullie reacties. Zelf heb ik al eens 4 weken door Thailand getrokken. Dat ging inderdaad erg gemakkelijk. Nu ben ik van plan een langere reis te maken en in China te starten. Van jullie begrijp ik dat dat ook goed mogelijk is!

Gr Hans

Ja, zeker doen. Ik ga hopelijk van de zomer voor de 2e keer naar china. Jeeh!

hey Hansie,

Wijzelf gaan ook naar China en zo overland richting Vietnam.
In de provincie Yunnan kan je in Hekou over de grens met Vietnam.

Je moet je visum Vietnam wel op voorhand aanvragen want aan de grens niet te verkrijgen.

Wanneer vertrekken jullie??