ik wil deze zomer met 2 vriendinnen reizen door Azië. We weten alleen niet waar we moeten beginnen! We zitten te denken aan Thailand, Bali, Cambodja of de eilanden in Indonesië. Wat raden jullie aan? We willen heel juli gaan reizen en natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk. We willen graag een combinatie tussen rondreis, cultuur, strand, natuur. Alle tips en goede ervaringen zijn welkom!
Thailand is de ideale bestemming om te backpacken. Het land heeft veel te bieden; van mooie stranden en indrukwekkende steden tot prachtige tempels. Maar de belangrijkste reden is dat het verblijf in Thailand goedkoop is. Bovendien is het land van de glimlach goed bereisbaar,trein,bus vliegtuig heel goedkoop.
Hotels&guesthouses voor maar 5 euro,dan heb je een kamer met fan.
Voor 10 euros heb je al een goedkoop hotelkamer met warmwater en tv.
Nu vliegtuigtickets heb je al van 530euro air Berlin,Egyptair,Emirates,turkyis airways etc…moet je er wel bijvertellen dat deze maatschappijen niet rechtstreeks vliegen naar Bangkok.
Andere vliegtuigmaatschappijen die wel rechtstreeks vliegen naar het land van de glimlach oa:Klm;Eva Air,China Airlines: prijzen citueren rond de 720 euro(volgens seizoensperiode.)
Ik ben het helemaal met Georges eens. Zeker voor een eerste verre reis met een paar vriendinnen, is Thailand buitengewoon geschikt. Een maand vliegt voorbij en je komt vast op plaatsen, waar je langer wilt blijven dan je gepland had. Vliegtickets naar Bangkok zijn ook vaak goedkoper dan naar andere steden in ZO-Azië.
Voor 530 euro in de maand juli naar Thailand zal je waarschijnlijk niet meer lukken, prijzen liggen inmiddels hoger omdat het hoogseizoen is (bouwvak/schoolvakanties). Maar inderdaad, Thailand is het goedkoopste land vaak om op te vliegen.
Persoonlijk vind ik Indonesie mooier dan Thailand. Op de eilanden Java en Bali kun je makkelijk 4 weken vertoeven.