Zo Azie

Haihai Mensen,

Eerst ffies voor stellen ik ben Ilse ben nu 20 en wil rond oktober een paar maanden low budget naar zuid oost azie (malesie/thailand/laos/vietnam) gaan. :smiley:
KHeb wel vaker gebackpackt (?) in europa maar nooit echt verder.
Zijn er nog mensen die tegen die tijd die richting opgaan?
Verder zijn alle tips welkom van vliegtuigmaatschappijen tot mooie plekjes… :lol:
Nu hoop ik dat er iemand is die weet hoeveel alles een beetje kost???
Uhm tja verder als je vragen hebt en tips laat het weten :smiley:

Greetz
me mail: black2233@hotmail.com

Hoi Ilse,

Als je in Maleisie ergens op een tropisch strand wilt liggen, ga dan naar de Perhentian Islands !!! Geweldige witte tropische bounty-stranden. Je hebt hier 2 eilanden, een grote en een kleine. Het kleine eiland is het meest geschikt voor backpackers met goedkope accommodatie. Ik weet alleen niet of het regenseizoen is in de periode dat jij gaat.

Voor Thailand:

• meerdere dagen Bangkok (zeker zien de toeristische hoogtepunten Wat Phra Kaew en Grand Palace, Wat Arun, Wat Po; ook een fietstocht in Bangkok schijnt een onvergetelijke ervaring te zijn, zelf nooit gedaan, maar wel van veel mensen gehoord)

• Ko Samet: relaxed eilandje op ca. 2,5 uur rijden van Bangkok, veel goedkope backpackers accommodatie, erg gezellig.

• Ayutthaya: een van de oude hoofdsteden van Thailand met veel tempelruines

• Chiang Mai: leuke stad met hele leuke nightmarket (beter en goedkoper dan in Bangkok)

• het noordoosten van Thailand (Isan genoemd): het echt authentieke Thaise leven, hier komen nog niet de hordes toeristen. Echt een aanrader. Probeer een homestay te boeken zodat je een aantal nachten bij een Thaise familie slaapt en zo het echte Thaise leven kunt ontdekken.

Voor goedkope vluchten binnen Azie, kijk eens op www.nokair.com en/of www.airasia.com

Mocht je nog meer info willen hebben, kan je mailen naar davenuman@hotmail.com

Groeten,

Dave

Oh jaaaa … de Perhentians!!! geweldig gewoon … zeker doen! Daar heb ik de mooiste foto’s gemaakt van zeeschildpadden tijdens het snorkelen. En gigantische varanen zitten er op de eilanden. De (kleine) slangen vangen de boomkikkers op het terrasje van je bungalow … en de koralen! WAUW!

In Thailand is Pai een betere streek dan Chiang Mai om een trektocht te ondernemen. En als je dan toch zo ver bent, ga dan ook even verder naar Mae Hong Son. Daar vind je de befaamde “langnekken”. Niet voor gevoelige zielen, want ik vond het een beetje een creep-show eerlijk gezegd … net een zoo met mensen. Maar ja …
Zoals hierboven reeds aangetipt: hou een beetje rekening met het regenseizoen. Onze winter is ok voor de westkust. Onze zomer is ok voor de oostkust.
Wat betreft onze winter: kweetnie hoe het gesteld is na de Tsunami, maar Phi Phi en Krabi vond ik de max! En een klein geheimpje? M’n nickname … Koh Raya … mooi, rustig, klein eilandje :wink:

Probeer ook Cambodja erbij te doen. Voor de hoogtepunten heb je niet meer dan 2 weken nodig. Dat zal er dus wel afkunnen denk ik (Angkor Wat is niet te missen).

Veel plezier met je voorbereiding :slight_smile:

Hey hallo,

Ik vlieg 21 september naar Bangkok zonder verdere reisplannen zeg maar.

Ik heb mijn ticket geboekt via TUI. Ik vlieg vanuit Dusseldorf en dat is een dikke 100 euro goedkoper dan welke andere Nederlandse vliegmaatschappij ook.

Het wordt m’n eerste verre reis en door de bomen zie ik soms 't bos niet meer! Zoveeeeel mensen die zoooveeel tips hebben… Ik weet echt niet waar te beginnen en te eindigen.

Wel gaaf om alle ervaringen te lezen.

Iemand nog tips voor mij omtrent Australie, Nieuw-Zeeland, Maleisie en Indonesie?

Groetjes!

Hoi,

ik vlieg 27 september naar Bangkok, met het doel tot halverwege 2006 een deel van Azië te ontdekken. Op mijn weblog kun je tips lezen over mijn voorbereiding, bijv geld en ticket.

http://loesinazie.punt.nl

Groetjes Loes

Zoals eerder el genoemd is: Airasia
Werkt in Indonezie, Singapore, Maleisie en Thailand. Super geoedkoop.

Budget in Zuid-oost Azie:
Ik ben zelf in Indonezie, Maleizie, Thailand, Laos en Camboja geweest.
Over het algemeen zijn het allemaal goedkope landen, alleen maleizie was iets duurder maar nog wel goed te doen. Laos is bijzonder goedkoop. Cambodja is ook goedkoop maar geld gaat hard met transport en uiteraard een $40 dollar entree voor de Angkor Temples. Over het algemeen is het mogelijk om heel low budget te reizen in Azie. Als je eet zoals de locals, en reisd zoals de locals kom je al een heel eind. Wat heel veel verschill in je budget gaat maken is het uitgaan, want aan alcohol wilt wel wat geld achterblijven.
Om je een Idee te geven over een mogelijk budget; Ik heb net (dus deze info is nog betrouwbaar) 6 maanden gereisd in zuid-oost azie + India, en met z’n 2en hebben we samen 6500 Euro uitgegeven inclusief vliegen (NL-Bali, Jakarta-KL, Bangkok-Kolkata, Delhi-NL).
Heb je nog vragen, bijvoorbeeld over bepaalde lande, mail me maar.
[EMAIL=“lila_lh@hotmail.com”]lila_lh@hotmail.com
groetjes