even voorstellen...

Ik ben Jack en ik ga op reis naar Azië, ik kom hier even snuiteren voor wat tips op te doen!

Hoi Jack,welkom op wereldwijzer!
Zuidoost Azie is erg populair om te bereizen onder backpackers. Van over de hele wereld reizen jaarlijkse miljoenen backpackers naar landen als Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam etc
Indien je nog met vragen zit over dit prachtige continent dan kan je altijd een berichtje plaatsen in de Aziatische landen forums die hier aanwezig zijn op wereldwijzer.
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Jack!
groet,georgessiam.

Hey,

bedankt voor je reactie!
Ik vertrek binnen 3 weken alvast op reis voor 2 weken Maleisië & 1 kleine week Bangkok.
Ik zal de eerste 4 dagen in Kuala Lumpur vertoeven en dan naar Langkawi, van daaruit vertrekken we naar Bangkok.
Ik heb nog nooit een backpacktrip gedaan dus daarom heb ik het zo verdeeld, als dit iets is wat me aanstaat kan ik in de toekomst mijn reis zo inplannen dat de backpack-expierence nog meer de bovenhand zal nemen.

Nou ben ook juist een weekje terug uit Bangkok,spijtig dat aan alle goede dingen een einde aankomen.
In iedergeval wens je nog een prettige vakantie toe,Jack!

Zo is dat, alvast bedankt en heb je nog tips voor must-see’s in BK?

Hieronder een lijst met een aantal tips wat je zo allemaal kunt bezichtigen in Bangkok!!
ochtendritueel bij Wat Benchamabophit

• avontuurlijke busrit vanaf Nonthaburi tot de prachtige bootempel van Wat Chalaw
  • locale langstaartboot ( rivertaxi) in de jungle richting Bang Noi
  • expeditie naar Muang Boran (Ancient City) ( nu is er echter de skytrain maar blijft toch avontuurlijk)
  • hallucinant: de overdekte groentemarkt nabij Wat Pho ( Phak Talaat)
  • Erawan heiligdom ( nabij Hyatt hotel) blijft subliem!
  • gewoon varen met de riverexpress van het begin tot het einde.
  • Hartkloppingen krijgen in tuk tuk ( zonder verplichte juwelenwinkels)
  • Sunset Diner Cruise: het meest romantische
  • Grand Palace / Wat Phra Kaew
  • Bayloke tower en diner
  • Siam Paragon winkelcomplex
  • Wat Pho + tempelmassage
  • Wat Arun en Tha Tian steiger
  • Wat Suthat en Giant swing
  • Chinatown te voet of per fiets
  • Weekend markt ( Moochit)
  • Erawan Park en musea omgeving Samut Prakan bereikbaar met stadsbus
  • Lumpini park en nachtmarkt van Suan Lum.
  • Nachtmarkt van Patpong en Mango Tree restaurant.
  • Phallus park ( Nai lert) en omgeving Hilton hotel
  • groepexcursie naar Ayutthaya en retour met cruiseboot
  • groepexcursie naar Floting market + Samprang Grounds + shows
  • canaltrip (klongs op de Thonburi oever)
  • Siam Niramit ( grootse classical show)
  • Lak Muang ( nabij Sanam Luang)
  • Suan Pakkart Palace ( museum en park)
  • Golden Mount en Wat Saket
  • Sirocco bar ( verbluffend uitzicht en Vip sfeer)
  • Gewoon op een pier zitten te niksen met Singha biertjes.

Dusit Zoo is gelegen aan de Khao Din Park in Bangkok naast het Parlement House en Chitrlada Palace. Deze dierentuin is de oudste in Thailand.
Het heeft meer dan 1600 dieren in allerlei soorten gaande van een nijlpaard tot een gekko.
Deze zoo bestrijkt 50 hectare en heeft per jaar 2.5 miljoen toeristen over de vloer.
De openingsuren zijn van 8:00am tot 18pm (7/7)
Inkom prijzen:50-100 Bath.

Wow thx voor de uitgebreide informatie, gaat zeker handig van pas komen!

Ik heb nog wel één klein vraagje waarop jij mss wel een antwoord gaat weten.
Ik moet nog een hotel boeken in Bangkok maar ik weet nog niet in welke locatie ik best kan boeken, is er een straat / streek in BK waar ik best kan boeken zodat ik het dichtste bij de bezienswaardigheden ga zitten?
Nu uiteraard gaat dat niet voor alle bezienswaardigheden opgaan, dat snap ik ook! :slight_smile:

Ik dacht bv aan dit: http://www.booking.com/hotel/th/rambuttri-village-plaza.nl.html?aid=303947;label=kuala-lumpur-g7YyLlQY0Qwmw4pSBCXo_gS20355268639%3Apl%3Ata%3Ap1350%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=d074bc8d13c74f14db4fc99df872e1af;dcid=1;checkin=2013-07-06;checkout=2013-07-11;group_adults=1;group_children=0;group_adults=1;group_children=0;srfid=008dee0bdf737f08f8173bf0fa75e88f9947da0cX1

Maar ik weet niet of de locatie ideaal is.

Nou hotels vind je in allerlei prijzen,goedkope guesthouses vind je aan de kao san road/ rambuttrie road (backpackerswijk) prijzen beginnen al van 120 bath en up!
Deze wijk is niet ver verwijderd van Kings palace en van de chaophraya rivier,waar je een rivierboot express kunt nemen om bevoorbeeld naar Wat aroun,Kings palace,wat Po,China town,of naar de andere kant van, bangkok namelijk Nonthaburi te varen.
Nou dit hotel ken ik heel goed Jack,goede ligging vlak aan de rambuttrie road,ook is het maar 400meter verwijderd van Kao San road.
Zou hem boeken Jack!

Hey,

nog even een vraagje in de rand en ik stel ze hier maar even zodat ik geen nieuwe topic hoef te starten :

welke inentingen kan ik best laten zetten voor Maleisië (Kuala Lumpur & Langkawi) + Bangkok?

Hoi Jack,
In Maleisië en zeker in Bangkok is geen enkele inenting dwingend voorgeschreven.
Zelf heb ik éénmaal me laten inenten(1980) toen we een extreme avontuurlijke jungletocht deden.
Gewoon een muskietennet( in Nederland zeggen ze een klamboe) alsook deet meenemen tegen de muggen.