3 weken Laos of Taiwan?

Hallo,

In november gaan mijn vriend en ik drie weken op reis. We zouden graag naar Laos of Taiwan gaan. Maar… we kunnen niet kiezen. We reizen steeds met openbaar vervoer en houden vooral van mooie natuur en vriendelijke bevolking.
Enerzijds denken we dat Laos ‘rustiger’ en ‘pitoresker’ is, anderzijds lijkt Taiwan meer afwisseling te bieden en geeft de mogelijkheid om heel het eind te zien.

Iemand die beiden al bezocht heeft en kan vergelijken?

Tips altijd welkom!

Ik kan niet vergelijken aangezien ik niet in Laos ben geweest, maar Taiwan kan ik van harte aanbevelen! Rustig en pittoresk is wellicht niet de beste omschrijving, zeker niet voor de grote steden. Maar vanuit die steden is de natuur nooit ver weg, waarbij het uiteraard ook scheelt dat het een compact land met prima openbaar vervoer is. Gezien de vrij hoge levensstandaard vind ik het ook een opvallend goedkoop land. En het eten alleen zou al een reis waard zijn, met name de night markets zijn echt grandioos…

Maar goed, iets zegt me dat er ook wel iemand een vergelijkbaar betoog voor Laos kan schrijven :chin:

Maar dan vraag ik me af of de natuur in Taiwan niet zeer druk bezocht is owv de goede bereikbaarheid vanuit de grote steden. Ik loop niet graag in grote groepen naar hetzelfde viewpoint, snap je? Niets vervelender dan mensen die aldoor liggen te babbelen terwijl je zelf van de stilte van de natuur probeert te genieten :slight_smile: En daar heb ik een beetje schrik voor in Taiwan. Dat er weinig ‘verlatenheid’ is. Maar dat beeld kan natuurlijk totaal fout zijn en dat zou ik graag weten :slight_smile: