Taalreis Spanje

@Sam, Er zijn zoveel leuke plaatsen en leuke cursussen in Spanje. Dus het gaat er eigenlijk om wat je zelf zoekt.
Als je daar iets meer over kwijt wilt (kan ook als privé-bericht), dan heb ik genoeg goede adviezen…

Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl:wereld:

Ik ben zelf afgelopen zomer 2 weken naar Valencia geweest om Spaans te leren, ik sprak wel al een aardig woordje Spaans, kwam daar in een B1.2 klas terecht (tussen B1 en B2 niveau).

Over de school:
Ik zat bij IH Espanole, hier zaten veel Nederlanders maar ook veel Russen op het moment dat ik er was maar die gingen ook vrij snel weer. De lessen waren erg goed, de docenten zijn heel aardig en willen je met vanalles helpen. Er worden veel activiteiten georganiseerd waarvan veel gratis maar soms moet je een kleine bijdrage doen (bijv. €2 of €3 voor een Paella party).

Accommodatie:
Ik zat in een gedeeld appartement met een eigen kamer. Ik had hiervoor gekozen omdat ik nieuwe mensen wilde leren kennen maar ook privacy wilde. Ik zat in een appartement van Houses4you.es. Er waren 9 kamers, 3 badkamers en een grote keuken. Er was alleen geen woonkamer maar dat hadden sommige andere appartementen wel. Ik vond het samenleven met internationale studenten erg gezellig! We probeerden onderling Spaans te spreken maar door alle nationaliteiten (Nederlands, Peruaans, Italiaans, Frans, Duits) en de verschillende niveaus van Spaans was dit erg lastig. Als je meer info wilt stuur me even een berichtje!

Valencia als stad:
SUPER! Ik vond het echt een hele leuke stad met vriendelijke mensen. Het oude centrum is heerlijk om doorheen te lopen maar ook de stad van de Kunsten en Wetenschappen is erg leuk. Voordeel is ook nog dat er een groot strand is dus er is voor elk wat wils. Het uitgaan er is leuk maar de stad is ook super, wil je wat meer rust dan kun je naar het park Albufeira (naast Valencia). Dat is een groot natuurgebied. Het OV is goed geregeld en goedkoop dus verplaatsen is gemakkelijk.

Hoi,

Ik zat op Taronja School. Is heel leuk. Elke week hebben ze activiteiten, o.a. TANDEM (taaluitwisseling, elke dinsdag), Paella Party ( elke maandag) en gratis kooklessen met chef Nando!

Als je meer info nodig heb, kan je op deze site klikken: