Hallo Allemaal,
In september ga ik samen met een vriendin 6 weken reizen naar Zuid-Amerika. We willen starten met een cursus Spaans in Buenos Aires. Vanuit daar willen we naar het zuiden van Argentinië reizen en daarna omhoog via Chili naar Peru. Deze reis zouden we dan moeten maken in 3 weken tijd.
Is dat realistisch? En wie heeft er tips hoe dit te gaan reizen? Is het makkelijk te regelen op de plek zelf, of raden jullie aan om van te voren in NL al dingen vast te zetten?
Ook zijn we op dit moment op zoek naar een goedkoop ticket. We hebben nu in ons hoofd Amsterdam - Buenos Aires en terugweg Cuzco - Amsterdam.
Ik vraag me af wie er tips heeft, wat de goedkoopste manier is en welke plekken we sowieso moeten bezoeken.
We hebben 0,000 ervaring in Zuid - Amerika 
Groeten,
Lisette & Mirjam
Lisette & Mirjam, het is helaas niet realistisch om in 3 weken Argentinië, Chili en Peru te willen zien. Drie weken is ruim onvoldoende voor alleen een bezoek aan Argentinië, de afstanden zijn enorm en er is héél veel te zien/doen. Dus mijn advies, beperk je tot Argentinië (of Chili of Peru, ook daar kun je beginnen met een taalcursus en blijven hangen).
Groet,
Jan
Hallo Jan,
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik was er al bang voor dat het geen realistisch idee is om door deze 3 landen te reizen in 3 weken.
Ik ben wel benieuwd wat echte highlights van Argentinië zijn.
Op dit moment willen we graag de Iguazu watervallen bezoeken en zouden we erg graag naar het zuiden van Argentinië af willen reizen, om daar oa walvissen te spotten.
Vanaf daar is het wel makkelijk om Chili binnen te gaan. Op zich maakt het ons niet uit om een keer een hele nacht in een trein te zitten bijvoorbeeld. Dan zijn we natuurlijk al wel weer een heel eind opgeschoten.
In Peru lijkt me de Machu Pichu zo mooi… Maar ik ben bang dat er keuzes gemaakt moeten worden 
Groeten,
Mirjam
Je kunt inderdaad vanaf Puerto Madryn (walvissen) oversteken naar Bariloche met een nachtbus en dan daar Chili binnen gaan. Een bezoek aan Iguazú is zeker de moeite waard, een beetje een uithoek als je naar het zuiden wilt. Misschien kun je vanaf Buenos Aires een retourvlucht naar Iguazú boeken en de rest met bussen doen? Dit vooral om tijd te besparen, in 2 volle dagen heb je Iguazú gezien/gedaan. Daarna Buenos Aires - Puerto Madryn (bus), Madryn - Bariloche (bus) en dan Chili in. Eventueel terugvliegen via Santiago de Chili.
Suerte, groet,
Jan