(origineel bericht op be-more.nl)
Taalles, koken en bezoek gospel kerkdienst
Hallo allen,
nog een kort berichtje voor ik weer vertrek uit Masaka naar Lwengo voor een nieuwe werkweek.
Gisteren taalles gehad, wat ben ik blij dat men hier goed Engels spreekt.
Er zijn geen overeenkomsten te herkennen met onze taal, dus hou ik het maar bij het onthouden van een paar woorden voor het begroeten e.d.
Wel erg interessant.
De kookles was erg leuk. We hebben 4 uur nodig gehad voor de bereiding van diverse locale gerechten en 1 uur voor het opeten hiervan. Sommige kan ik straks ook maken in Nederland alleen matooke, wat gemaakt wordt van groene bananen en gestoomd in bananenbladeren zal denk ik niet lukken.
Vanochtend naar een gospel kerkdienst geweest. We zijn zeer hartelijk ontvangen. Moesten onze namen en land van herkomst zeggen en werden welkom geheten. Na de dienst was er ook volop intresse.
en ieder was prachtig gekleed en je kunt zien dat men diep gelovig is. De preek was zeer interessant, maar duurde wel 3 kwartier.
Het zingen was erg zuiver, meerstemmig en diep vanuit het hart, waardoor ik wel een paar tranen moest wegpinken.
foto’s
-
bloedbank
-
infuus bij kliniekje
-
kookles
-
kookles
-
kerkdienst
Groetjes en sterkte met de kou ( het is hier 35 graden) en veel plezier met schaatsen,
tot over een week
Henk Jan