Alweer een week voorbij!

(origineel bericht op be-more.nl)

Alweer een week voorbij!

Er is alweer een week voorbij! Wat gaat de tijd toch snel, maar toch ook weer best langzaam. Het wachten duurt lang, maar als we eenmaal lekker bezig zijn gaat de tijd heel snel.

Zaterdag zijn we lekker bijgekomen in een zonnetje bij de Backpackers. ‘s Middags een beetje shoppen: stofjes kopen, souveniertjes kopen bij de lokale Craft winkel en daarna heerlijk buiten zitten met een fruitsmoothy bij de Frikandelle. Helaas geen internet, dus heb ik hier ook maar het souvenierwinkeltje geplunderd!

’s Avonds zijn we met het kleine clubje en Andrew (de zoon van de baas van de Backpackers) uit eten geweest bij de Ten Tables. Hier werden we door Josef heen gebracht . Voorin zaten Bart en Annemarie. Annemarie zat voorover gebogen tussen het dashboard en de voorruit.
Achterin zaten Andrew, Lieke, Mariska en Martijn en ik lag hier overheen! Natuurlijk pas het, gewoon African-style! Met m’n hoofd tegen de hoofdsteun van Josef hebben we de hobbelige weg overleefd!

Overal in Masaka lag de stroom eruit, dus het werd dineren bij kaarslicht en het eten moest op vuur bereid worden. Dus dat duurde weer erg lang! We kregen daarom een voorafje: een stukje getoast brood met knoflook en kruiden. En dit vonden we erg lekker. Zelfs zo lekker dat we een geluidsopname hebben gemaakt: en nu met z’n allen ‘mmmmmmmmmmmmmmm’. Haha! Als hoofdgerecht konden we kiezen uit Kip met gebakken aardappels of frietjes. De keuze was snel gemaakt: kip met friet voor ons allemaal! Het was een heel klein stukje krokant stukje kip aan het bot en wat frietjes. En als en dessert sweet patato pie. Dit zag er weer uit als een soort boterkoek, alleen smaakte het heeeeeel anders. Toch hebben we best lekker gegeten en daarna gingen we door naar een barretje waar Andrew wel vaker heen gaat met zijn vrienden.

Hier hebben Martijn en Bart gepoold tegen lokale mensen. Ze zijn allebei ingemaakt, ha!
Daarna zijn we weer per Boda naar de Ambiance gegaan. We hebben ons weer een paar uurtjes vermaakt op de dansvloer met alle Ugandese mensen en zijn rond 2 uur teruggegaan naar de Backpackers. Dit was een erg koude rit, maar met z’n 3en achterop een Boda gesqueezed blijf je toch nog ietsje warm zonder jas!

Vandaag is het alweer zondag en stonden Annemarie en ik alweer om half 8 naast het bed. Gelukkig deed de stroom het weer en hadden we zowaar een lauwe douche! Rond half 9 vertrokken we samen met Martijn richting het centrum van Masaka om hier naar een kerkdienst te gaan. Na ongeveer 5 kwartier lopen waren we er, en de kerk was al begonnen. Het was een leuke prediker, maar kon het niet helemaal goed volgen. Er werd op een leuke manier verteld dat zelfs God alles op zijn tijd doet en niet in ons tempo van de dag mee gaat.

Na de kerk zijn we weer naar ons vaste plekje bij de Frikandelle gegaan. Helaas nog steeds geen internet, dus er wordt een stickje gekocht met internet zodat alle blogs kunnen worden geupload! Nog wat souveniertjes gekocht en op naar de derde week! Wat gaat de tijd toch snel!

We hebben een internetdongel gekocht omdat al het internet er weer uit ligt, dus nogmaals sorry, maar ik kan geen foto’s uploaden. Ik hoop volgende week of misschien ietsje eerder wel wat te kunnen plaatsen. Nog even geduld a.u.b.!

(origineel bericht op be-more.nl)