(origineel bericht op be-more.nl)
heerlijk weekend gehad
Ha, daar ben ik weer.
Ik heb een heerlijk weekend achter de rug. We zijn vrijdagmiddag naar Masaka gereisd met een taxi, dit is een gewone auto waar ze tot wel 11 mensen in stouwen. We waren al met ons 6en, inclusief chauffeur maar hij stopte om nog even 3 mensen er bij mee te nemen, ik heb geen idee waar die zouden moeten zitten maar dat is hier heel normaal. wij hadden daar toch moeite mee en hebben besloten dan maar extra te betalen voor iets meer comfort.
Bij de backpackers in Masaka kwam de hele groep weer bij elkaar, ieder met de meest geweldige verhalen over de verschillende projecten.
Ik heb het op mijn project wel een beetje gehad, er is niet veel te doen en ik ben hier niet gekomen om alleen maar te kijken. Misschien gaan we nog op outreach maar dat kunnen ze nog niet plannen omdat er eerst geld uit Kampala moet komen om de vaccins van te kopen. Na al die geweldige verhalen van de anderen dacht ik dit is toch jammer van de tijd dat ik hier ben. Ik wil naar een project dat wat meer tussen de mensen is en in een klein dorpje, niet in deze drukke stad.
De backpackers ligt op een prachtige plek, boven op een heuvel met een geweldig uitzicht. Zaterdagmiddag hadden we hier in de tuin Ugandese kookles, lekkere dingen gemaakt, moet ik thuis ook eens proberen.
Zondag met 3 mensen op een boda naar lake Nabugabo gereden, 40 minuten achter op de brommer door dit prachtige land over rode zandwegen. We waren, toen we over waren, net zo rood als de weg. Het meer was heerlijk, warm water en een van de weinige meren dat bilharziavrij is. Lekker gezwommen en gerelaxed.
Nu weer terug in Kyotera, heb straks een meeting met Jeroen over het eventueel overstappen naar een ander project.
Ik hou jullie op de hoogte.
Dank voor alle leuke reacties. Blijf vooral schrijven, geniet ik van!
Ik vind het niet erg om de vorst en het schaatsen te missen maar ik wens jullie heel veel plezier.
Veel liefs,
Silvia