taalcursussen in buitenland, ervaring mee?

Hallo,

heeft er iemand hier ervaring met het volgen van een taalcursus in het buitenland? bv. 3 mnd intensief spaans volgen in spanje…
ik begrijp van bepaalde instituten dat je hooguit een certificaat krijgt maar geen officiele kwalificering. hoe zou je dan toch deze kennis kunnen gebruiken in een baan?
zou je zelf les kunnen gaan geven???

groetjes,
smallblackflower

Een certificaat is een officieel document, vaak goedgekeurd door verschillende organisaties, afhankelijk van de school.

Bedrijven accepteren ook certificaten voor opgebouwde kennis, zeker in het geval van talen. Het certificaat beweist alleen dat je de cursus met succes hebt afgerond.

Als je 3 maanden wilt blijven kun je ook voor een DELE voorbereidingscursus doen. Het DELE examen komt overeen met het Cambridge examen voor engels. Dat zou voor je CV misschien een stuk beter staan.

Over het zelf lesgeven zou je even wat meer moeten uitleggen. Voor zover ik weet niet op een school die gefinancierd word door de overheid, want daar heb je volgens mij een lesbevoegdheid voor nodig… En de meeste taalscholen nemen alleen Universitair geschoolde leraren aan. Hoe dat in Nederland zit weet ik niet precies.