Ik ben in juni afgestudeerd als internationaal leraar Engels (MA) en wil graag dan de wijde wereld in…op het moment zit ik te denken aan India of het Midden Oosten, maar eigenlijk ligt niets vast. Heeft iemand goede tips over betrouwbare sites waar ik zou kunnen kijken voor een baan? Als ik het google word ik namelijk gek van het aanbod, van met name vrijwilligerswerk en stageplekken, maar ik wil dus gewoon werken. Ik ben gecertificeerd om op alle niveaus les te geven tegen die tijd. Please, help me de weg te vinden in de internet chaos!
Ook ben ik erg benieuwd of er mensen zijn die al ervaring hebben met het (professioneel) lesgeven in het buitenland?! Ik heb namelijk niet echt een idee wat ik kan verwachten…
Ik kan je zo geen adres geven van een persoon of een organisatie maar ik heb van diverse kanten wel horen zeggen dat je in het Oosten (Japan, Korea, China etc.) als gediplomeerd of gecertificeerd onderwijzer Engels heel goed je boterham kunt verdienen, ik zou je dan ook min of meer eerst die richting willen adviseren. Ik ga een emailtje sturen naar 1 van de personen die mij dit advies heeft gegeven en ik laat je het weten als ik meer weet.
In Thailand ook. Zie www.ajarn.com In Azie gaan de native speakers over het algemeen wel voor. Niettemin begin ik in het nieuwe jaar zelf ook als leraar Engels en ben ik zelf een Nederlander…
Even een vraag. Ik doe zelf namelijk ook een lerarenopleiding, maar dan tweede graads. En ook ik wil straks misschien wel in het buitenland aan het werk gaan.
Is het zo dan je daar een speciale internationale opleiding voor moet doen? Want volgens mij is mijn (toekomstige) Diploma ook internationaal geldig…
Weet iemand dat?