Vraag taalcursus barcelona

Hallo mensen,

Ik zit eraan te denken om na school een tussenjaar naar Barcelona te gaan om een taalcursus te doen. Ik weet dat Barcelona niet de perfecte stad is om Spaans te leren vanwege het catelaans maar het moet en zal toch Barcelona worden als ik het doorzet. Ik vind Barcelona fantastisch:zon02:.
Ik wil deze cursus doen in Barcelona om een fantastische tijd door te maken in Barcelona maar ik doe het ook vooral omdat ik graag spaans zou willen spreken. Ik ben een beginner, nooit Spaans geleerd. Dan komt hier mijn vraag. Is er iemand die een keer een jaar taalcursus heeft gedaan in Barcelona of misschien ergens anders in Spanje? Zou diegene alsjeblieft willen vertellen hoe goed het Spaans is na een jaar zo’n reis gedaan te hebben? Dit vind ik namelijk heel belangrijk aan de reis. Ik zou het echt fantastisch vinden om gewoon een gesprek te voeren met iemand in het Spaans maar kan niet goed inschatten hoeveel je nou leert in zo’n jaar. Ik snap dat het ook aan jezelf ligt (taalgevoel, inzet, etc.) maar een inschatting zou fijn zijn.

Alvast bedankt,

Sanchezinhoo

Beste Sanchezinhoo,

Na 3 maanden intensieve cursus Spaans zijn de meeste cursisten wel in staat om een kort gesprek te voeren.
Wanneer je je de taal echt eigen wil maken, dan zou ik je adviseren om een officieel DELE-examen te behalen. DELE-examens worden op verschillende niveaus aangeboden, net als Cambridge-examens voor Engels…Je zou in 6 maanden tijd het DELE-examen op niveau B2 kunnen doen. Daarmee krijg je later ook vrijstellingen als je het ooit voor je studie nodig zou hebben (bv. op de Hotelschool).
Ik zou dan starten met een Intensieve cursus Spaans van 20 uur per week en dan de laatste 4 weken die cursus aanvullen met specifieke DELE-examenvoorbereiding.
Deze cursussen worden door vrijwel alle goede Spaanse talenscholen aangeboden.
Succes met het maken van een keuze!!

Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl:wereld:

Hallo Sanchezinhoo,