Vraag taalcursus barcelona

Hallo mensen,

Ik zit eraan te denken om na school een tussenjaar naar Barcelona te gaan om een taalcursus te doen. Ik weet dat Barcelona niet de perfecte stad is om Spaans te leren vanwege het catelaans maar het moet en zal toch Barcelona worden als ik het doorzet. Ik vind Barcelona fantastisch:zon02:.
Ik wil deze cursus doen in Barcelona om een fantastische tijd door te maken in Barcelona maar ik doe het ook vooral omdat ik graag spaans zou willen spreken. Ik ben een beginner, nooit Spaans geleerd. Dan komt hier mijn vraag. Is er iemand die een keer een jaar taalcursus heeft gedaan in Barcelona of misschien ergens anders in Spanje? Zou diegene alsjeblieft willen vertellen hoe goed het Spaans is na een jaar zo’n reis gedaan te hebben? Dit vind ik namelijk heel belangrijk aan de reis. Ik zou het echt fantastisch vinden om gewoon een gesprek te voeren met iemand in het Spaans maar kan niet goed inschatten hoeveel je nou leert in zo’n jaar. Ik snap dat het ook aan jezelf ligt (taalgevoel, inzet, etc.) maar een inschatting zou fijn zijn.

Alvast bedankt,

Sanchezinhoo

Beste Sanchezinhoo,

Na 3 maanden intensieve cursus Spaans zijn de meeste cursisten wel in staat om een kort gesprek te voeren.
Wanneer je je de taal echt eigen wil maken, dan zou ik je adviseren om een officieel DELE-examen te behalen. DELE-examens worden op verschillende niveaus aangeboden, net als Cambridge-examens voor Engels…Je zou in 6 maanden tijd het DELE-examen op niveau B2 kunnen doen. Daarmee krijg je later ook vrijstellingen als je het ooit voor je studie nodig zou hebben (bv. op de Hotelschool).
Ik zou dan starten met een Intensieve cursus Spaans van 20 uur per week en dan de laatste 4 weken die cursus aanvullen met specifieke DELE-examenvoorbereiding.
Deze cursussen worden door vrijwel alle goede Spaanse talenscholen aangeboden.
Succes met het maken van een keuze!!

Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl:wereld:

Hallo Sanchezinhoo,
Zoals jij het aan wil pakken is een hele goede manier om een vreemde taal onder de knie te krijgen.
Je bent niet alleen tijdens de cursus met Spaans bezig, maar je verkeert de hele dag en avond in een internationaal gezelschap, waar Spaans de voertaal is. Als je dat ook nog combineert met het lezen van weekbladen, krant en eenvoudige boekjes in de loop van het jaar kun je na dat jaar een heel aardig gesprek voeren.
Als je op mijn website kijkt www.taalinpraktijk.nl vind je een grote keuze aan taalscholen.
De kwaliteit is overal gegarandeerd. Persoonlijke voorkeuren spelen natuurlijk een rol.
Neem eens een kijkje op mijn website.
Stuur een mailtje naar info@taalinpraktijk.nl voor meer informatie of brochures van de scholen.
De prijzen uit de brochures zijn ook de prijzen van Taal in praktijk

In een jaar tijd kan je behoorlijk wat Spaans leren, of dit nu in Nederland, Spanje of Latijns-Amerika is. Salamanca wordt altijd genoemd als de plek waar het zuiverst Spaans wordt gesproken, maar ook in Barcelona kan je prima je Spaans oefenen in de praktijk. Het is wel zo dat je in Barcelona ook met Engels vrij goed uit de voeten kan, terwijl ze bijvoorbeeld in Madrid voornamelijk Spaans spreken. Ik zou naast je taalcursus ook podcasts downloaden - zo kan je eindeloos oefenen!

saludos
Spaanstalige Wereld

Ongeveer iedereen in Barcelona kan Spaans, naast het Catalaans. Dat er hier vrij veel Engels wordt gesproken, is helaas niet waar. Ja, de buitenlanders, maar de gemiddelde Catalaans kan niet of nauwelijks Engels, helaas :wink:

Groetjes,

Mabel

PS Ik heb in Barcelona altijd lessen gevolgd bij Version Original, een goede, betrokken en kleine school in het centrum van Barcelona (goed bereikbaar ook met openbaar vervoer). Kijk anders even op mijn site onder mijn eigen tips voor meer informatie!