2 maanden Spaans in... ?

Ik ben opzoek naar een goede talencursus in Spanje. Ik zit te twijfelen of ik dit in San Sebastian wil doen of in Barcelona. Hier twijfel ik tussen de ervaring van een wereldstad of een van mijn favorite sporten surfen. Buiten dat twijfel ik nu tussen 2 scholen. EF en Apple Languages. Iemand ervaring met deze scholen? EF is is toch een stukje duurder maar ziet er ook proffesioneler uit.

bedankt!

Kristiaan

In Barcelona zou ik eerder kiezen voor Don Quijote dan voor EF en in San Sebastian zou ik kiezen voor Lacunza.

Barcelona bruist wel, maar is een minder Spaanse stad, omdat er altijd heel veel toersiten zijn. San Sebastian ligt natuurlijk ook wel lekker aan zee en is ook een erg leuke stad, maar het weer is er niet altijd zo mooi als in Barcelona. Tja…dat zal de keuze misschien niet makkelijker maken. (Ik vind zelf San Sebastian wel meer geschikt om Spaans te leren).

Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl

Als het gaat om spaans te leren moet je eigenlijk niet naar San Sebastian of Barcelona. Klinkt gek maar de taal die daar op straat en in de winkels gesproken wordt is geen spaans, dus om te oefenen is het moeilijk. Tenzij je catalaans of baskisch wil gaan leren dan is het wat anders. Kijk anders eens naar een cursus in Santander, ook goed surfen (Cantabria en Asturias staan bekend om hun goede surf stranden) en mooie omgeving en verdomd, ze spreken spaans in de winkels, bars etc.
Sterkte.

Ik weet niet hoe het in Baskenland zit, maar hier in Barcelona wordt op straat en in de winkels ook gewoon Spaans gesproken hoor. Ik woon hier al 6 jaar en word bijna nooit direct in het Catalaans aangesproken (misschien ook omdat ik blond ben en er bijzonder niet Spaans uitzie :wink:

Groetjes,

Mabel

PS Ik vind Version Original: http://www.versionoriginalbcn.com/ de beste talenschool in BCN.

Hoi,

je kunt ook Spaans in Andalusie volgen. Er is een school dat heet Instituto Mediterráneo Sol in Granada, dat ook dicht bij de Costa del Sol ligt. Kijk ook op de website www.inmsol.es.

Succes met je keuze.

gr. Alexandra

Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘taaltoerisme’.

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.

Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren.
Dus voor een korte enquete heb ik mensen nodig die Spaans willen leren/ hebben geleerd in Spanje. Invullen zal ongeveer 5-10 min duren. Er zijn veel respondenten nodig, dus als je nog anderen weet, graag doorsturen! Muchisimas gracias! Tessa

Link: http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=15878&lang=nl

Neem eens een kijkje op www.taalinpraktijk.nl
Je vindt daar links naar verschillende scholen in Spanje. Scholen die op dit forum vaak worden genoemd.
Taal in praktijk vraagt precies dezelfde prijzen als op de websites van de scholen staan.
Doe daar je voordeel mee.
je bent in hetzelfde land, dezelfde school, volgt dezelfde cursus en verblijft in hetzelfde gastgezin, maar je betaalt minder.

info@taalinpraktijk.nl

Waarom niet een combinatie van de 2 steden? Qua surfen moet je in ieder geval zijn in San Sebastian zijn met stranden als Playa de la Zurriola en het nabijgelegen Zarautz. Je zou ook vanuit San Sebastian wat stedentripjes kunnen maken naar Barcelona, gezien geringe afstand.

Saludos
Spaanstalige Wereld