Taalcursus/werk (vrijwillig) Ghana

Hallo allemaal!

Eind juni zal ik voor 2 maanden naar Ghana vertrekken. Ik wil in deze maanden veel zien van West-Afrika en wil daarom ook naar Togo, Benin en eventueel Burkina Faso reizen. Twee volle maanden enkel reizen zie ik echter niet zitten, zeker omdat ik al eerder in Ghana ben geweest om vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis in de Volta Regio. Ik wil een aantal dingen graag doen en ik hoop dat er mensen zijn die dit bericht lezen die mij kunnen helpen.

Ik zou graag een aantal weken een taalcursus Ewe volgen (op universiteit, language instituut of eventueel bij mensen thuis), het liefst in de Volta Region, zodat ik ook bij mijn oude ‘woonplaats’ in Ghana langs kan wippen. In Nederland heb ik op dat moment al een jaar van 4 uur per week Ewe achter de rug.

Verder wil ik mezelf graag inzetten voor de lokale bevolking, door te werken. Hier hoef ik natuurlijk geen geld voor. In 2005 werkte ik in een weeshuis en hoewel me dit goed is bevallen, zou ik het leuk vinden om in 2008 een andere vorm van vrijwilligerswerk te doen. Persoonlijk ben ik erg geinteresseerd in het geven van voorlichting (op het gebied van gezondheidszorg, HIV/AIDS, educatie, malaria etc.) aan de lokale bevolking, omdat ik van mening ben dat dit de beste manier is om een gemeenschap te helpen. Het werken met tieners en (jong) volwassenen heeft mijn voorkeur.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het waarmaken van deze wensen!

Groetjes,

Inge Ligtvoet

Hoi Inge
ik ben zelf ook van plan om naar afrika te gaan. kijk eens op de site ontmoetafrika.nl misschien is het wat…

Of neem contact op met de mensen van NorGhaVo. Zij hebben ook leuke projecten en enthousiaste staf.

Kijk op: www.norghavo.org

Succes!
Michiel

Hoi Inge en Miss M,

Deze zomer wil ik vrijwilligerswerk gaan doen in Ghana. Mijn subsidie is inmiddels helemaal rond. Ik zit eraan te denken om samen met iemand anders te gaan. Lijkt het je leuk om samen naar een vrijwilligersproject te gaan?

Groetjes, Elise

Hoi
leuk dat je ook naar GHana gaat. Ik ga in september met ontmoet afrika. Kijk eens op hun site, daar staan leuke projecten op en je krijgt goede begeleiding.

groetjes, Miss M