Vrijwilligerswerk in Ghana

Vrijwilligerswerk in Ghana

In Ghana kun je via Projects Abroad vrijwilligerswerk verrichten, met en zonder ervaring. Gezien de vele verschillende projecten zal er altijd een project tussen zitten die aansluit bij jouw wensen. Zo kun je bij de sociale projecten aan de slag in weeshuizen, centra voor kinderen met een geestelijke en/of lichamelijke beperking en een opvanghuis voor patiënten met HIV/Aids. Hier geef je de mensen, jong en/of oud, de liefde en persoonlijke aandacht die ze nauwelijks krijgen. Je kunt ook Engelse les of IT-lessen geven op een basis- of middelbare school. Ga jij liever op de sportieve toer, dan zijn de sportprojecten zeker iets voor jou! Hier kun je je specifiek richten op voetbal, rugby of basketbal, of je leert de kinderen een zo breed mogelijk scala aan sporten door ze gymles te geven. Altijd al arts willen worden? Loop dan mee met een lokale arts in een ziekenhuis of kliniek bij een gezondheidszorgproject. Je kunt je ook specifiek richten op patiënten met HIV/Aids. Meer een dierenliefhebber? Dan kun je meelopen met een dierenarts in een dierenkliniek. Je hebt ook de mogelijkheid om deel te nemen aan de journalistiekprojecten. Werk mee bij een lokale krant, tijdschrift of bij een radio- of televisiestation. Als je je graag inzet voor de lokale mensen, kun je je handen uit de mouwen steken bij het bouwproject of het landbouwproject. Of zet je in voor de rechten van de lokale mensen op een rechtenproject. In Ghana bieden we ook taalcursussen aan. Je kunt ervoor kiezen om vóór of tijdens je project een taalcursus Engels of Twi te volgen, zodat je nog meer uit je project kunt halen.

Je kunt bij Projects Abroad jouw eigen start- en einddatum, jouw eigen project en jouw eigen bestemming kiezen. En of je nu een project kiest om ervaring op te doen of om ervaring te delen, wij zorgen ervoor dat jij op de juiste plek terechtkomt. Onze projecten zijn ook geschikt voor een stage of afstudeeropdracht. Daarnaast staat ons lokale personeel voor je klaar wanneer je problemen of heimwee hebt, of een praatje wilt maken. Ook zijn zij er voor de leuke dingen; er wordt één keer per week een social event georganiseerd, waarbij je met de andere vrijwilligers leuke activiteiten doet.

Meer weten? Kijk dan op www.projects-abroad.nl en begin aan jouw avontuur!
Projects Abroad Nederland
Tel: +31 (0) 78 613 13 56
www.projects-abroad.nl
Facebook: Fanpage Projects Abroad Nederland
Hyves: projects-abroad.hyves.nl
Twitter: twitter.com/projectsabroad1
Skype: projectsabroadnederland
MSN: [EMAIL=“projectsabroadnederland@live.nl”]projectsabroadnederland@live.nl

http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.1116.jpg

http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.1117.jpg

http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.1118.jpg

http://media.wereldwijzer.nl/vast01/ww.1119.jpg

Dat is geweldig werk wat jullie in Ghana op touw zetten en uitvoeren. Mijn complimenten. Om het werk en coordinatie voor NGO’s gemakkelijker te maken is sinds kort Prepaid Union opgezet. Een Nederlandse organisatie die een online dienst heeft waarmee beltegoed opgewaardeerd kan worden in o.a. Ghana. Ik zou zeggen surf naar How does it work? | Prepaid Union en doe er je voordeel mee zou ik zeggen…

Beste Davied, bedankt. Ik zal het meegeven aan onze vrijwilligers die richting Ghana vertrekken en vragen hebben over beltegoed op een lokale telefoon. Vrijwel iedere vrijwilliger neem een lokale simkaart daar en dit zou een leuk cadeautje van het thuisfront kunnen zijn.

Groetjes, Claartje
Projects Abroad

1 like

hallo,
Ik ben van plan vrijwilligerswerk te doen in Ghana en zoek een reismaatje die met mij wil reizen rond 13 juli 2012 naar Accra met de KLM.
Ik zou het fijn vinden niet alleen te reizen.
Ik zou gaan naar een project in Banko.
Hartelijke groet !

Hoi Monique,
Leuk dat je naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen! Via Projects Abroad gaan er ook regelmatig vrijwilligers naar Ghana, maar iedereen kiest zijn of haar eigen startdatum en de meeste regelen ook een eigen vlucht. Soms lukt het om vrijwilligers samen te laten vliegen, maar om ook vrijwilligers van andere organisaties te koppelen is helaas onbegonnen werk. Vanaf de aankomst op het vliegveld in Accra worden onze vrijwilligers opgehaald en naar hun project en gastgezin gebracht (in o.a. Accra, Cape Coast of Kumasi, maar niet in Banko dus dan zou je vanaf het vliegveld daar niet meer met iemand kunnen reizen).
Veel succes ieder geval met je project en een goede reis!
Groetjes,
Lieke

1 like

Hoihoi,

ik was geïnteresseerd om in ghana vrijwilligerswerk te verrichten maar ik vind het belachelijk duur wat ze ervoor vragen want voor mij hoeft al die extra’s er niet bij… Enfin

Wie heeft er tips voor nog goedkopere tickets naar ghana? Is het waar dat het vanuit london goedkoper is of niet?

Vorig jaar ben ik voor nog 500euro naar ghana kunnen MAAR wel in juni, nu dit jaar moet ik Juli vertrekken én dat is blijkbaar duurder…? :frowning:

Alle tips of andere landen qua vertekpunt welkom

thx

grtz ghanagirli from belgium

Beste

prepaidunion werkt erg goed, binnen minuten staat het tegoed op de kaart van de persoon in Ghana.

@ ghanagirl: vrijwilligerswerk hoeft niet duur te zijn als je een beetje goed zoekt.

De vluchten zijn allemaal duurder geworden. TAP is 1 van de goedkoopste aanbieders op dit moment.

Groet

Wout

1 like

Gaat iemand vanaf vandaag 8 augustus 2012 nog naar Ghana

Ik wil graag wat meegeven voor Bawatu Wahid

ID:

BAWA ABDUL- WAHID
P.O BOX 284

CITY: TAMALE.

COUNTRY: GHANA

Is bovenstaand adres en id en naam te doen en betrouwbaar als echt daar bestaand?

Het is een meisje vrouw die me bereikt heeft via facebook en ik gun haar een bijdrage voor
een laptop mits het georganiseerd overgebracht kan worden.
Dus zoek ik iemand die me daarvan kan overtuigen eigenlijk

Vriendelijke groet Blissiness of Paul Spauwen
blissiness@gmail.com is sneller om me te berichten mogelijk
bedankt

Ik ben vorig jaar met de organisatie jobstop vrijwilligerswerk in Ghana gaan doen, wat een fantastische tijd was!!! Onlangs ben ik terug naar daar gereisd en de tickets zijn inderdaad een pak duurder geworden! Connections is het goedkoopste om te reizen en via Londen is ook iets goedkoper.

Hallo allen!

Ik wil voor aanstaand najaar kijken of ik vrijwilligerswerk in Afrika kan doen. Ghana lijkt mij een mooi land om dit te doen. (tips voor andere landen zijn ook van harte welkom) Lijkt me geweldig om vrijwilligerswerk met vakantie te kunnen combineren.

Het liefst zou ik een project willen doen waarbij kinderen betrokken zijn (weeshuis, sport programma) of dieren (turtle sanctuary of iets dergelijks).

Veel projecten voor vrijwilligerswerk vind ik erg duur en ben daarom ook op zoek naar goedkoper vrijwilligerswerk (vliegtickets zijn al duur zat). Ik heb de organisatie One Love (www.one-love-foundation.com) gevonden welke een goedkope optie aanbieden en je ook niet vast zit aan een minimum aantal weken (ik kan ivm werk helaas niet minimaal 4 weken vrij nemen…), maar ik wil me niet meteen vastpinnen op de eerste de beste goedkope optie die ik tegen kom. Dus de vraag is nu of iemand hier misschien nog tips of ideeën heeft voor goedkope vrijwilligers projecten in Ghana of ergens anders in Afrika?

Beste,

Ik ken de organisatie www.moonandstarguesthouse.com als zeer betrouwbaar, goed betaalbaar en i.o.m. de eigenaresse Patricia kun je de duur en wat je wilt gaan doen helemaal invullen.
Je woont bij haar dus je hebt er echt een familie gevoel.
In de afgelopen jaren zijn er al veel tevreden vrijwilligers weer thuis gekomen.

Succes met zoeken.

Vrijwilligerswerk kan inderdaad erg duur uitpakken, maar met de organisatie Ontmoet Afrika (www.ontmoetafrika.nl) viel dat reuze mee. Zij hebben voornamelijk in het Noorden van Ghana diverse projecten. Heel veel plezier en succes met je zoektocht!

Ik ga eens even op onderzoek uit! Dankjewel voor de tip!

Als je via vrijwilligwereldwijd gaat betaal je niet veel (nederlandse organisatie maar ook veel belgen die meegaan). Zelf mooie ervaring gehad hiermee. Kleine club en gezellige begeleiders (in Tamale).

      • Updated - - -

@ghanagirl: Als je via vrijwilligwereldwijd gaat betaal je niet veel (nederlandse organisatie maar ook veel belgen die meegaan). Zelf mooie ervaring gehad hiermee. Kleine club en gezellige begeleiders (in Tamale).

sweetmotherresort.com in Aburi nabij Accra zoekt ook nog enkele vrijwilligers

stichting SIW is al oud & goed, en volgens mij het goedkoopst. Zit alleen niet (?) in Afrika geloof ik.

Hallo allemaal!

Oeps, helemaal vergeten even hier te reageren. Dank voor alle tips!
Ik ga uiteindelijk toch bij de One Love Foundation vrijwilligerswerk doen. Dit zit gelokaliseerd in Asaafa tussen Accra en Cape Coast in.
Ticket is geboekt en nu bezig met alle voorbereidingen. Vaccinaties en malariapillen regelen, visum…Ook de Lonely Planet is besteld, want ik wil naast het werk ook wat van het land zien. Dus ook als iemand daar nog tips over heeft. Is het bijvoorbeeld veilig voor een vrouw alleen? Ik weet dat in het noorden van Ghana nu wat meer geweld en overvallen zijn. Maar weet ook niet of het qua cultuur en natuur interessant is om naar het noorden af te reizen. ook ivm de afstanden en reistijden. Mijn Lonely Planet is nog niet binnen, dus tot die tijd zijn jullie ervaringen en tips welkom!

Graag in een PM zodat we deze topic over vrijwilligerswerk on-topic kunnen houden :slight_smile:

@ Nathalie

Kijk/ lees deze Ghana forum voor tips of ga naar startpagina Ghana en bvb lees het prikbord door. Ghana is veilig voor vrouwen… U bent verkeerd geïnformeerd over geweld , overvallen in Noord Ghana het is gewoon rustig in Ghana. alleen de mensen zijn niet blij hoe het gaat in Ghana met de overheid bvb stroom uitval, regels, salaris , salaris uitbetaling, belofte’s van de overheid. daar komen de mensen in opstand/ demonstraties en af en toe wat vecht partijen ( dat heb je ook hier in NL ) dus geen zorgen maken.

Ghana is inderdaad veilig of zeker niet onveiliger dan Nedeland.
Tip aangaande de reisgids, de Bradt guide voor Ghana is een (in mijn ogen) veel betere reisgids dan de lonely planet. Uitgebreider en gedetaileerder.
En ja het Noorden is zeker een bezoek waard, heel ander landschap dan in het zuiden en midden van Ghana.

Veel plezier

Wout

Ik wil nog even wat toevoegen aan mijn bericht hier boven.
De meeste demonstraties zijn in Accra en Kumasi. Ghana is veilig maak u maar geen zorgen bezoek gerust het noorden van Ghana dan ziet u duidelijk het verschil met andere delen van Ghana

ik wens u veel plezier met vrijwilligerswerk een fijne vakantie.