Hallo allemaal,
Ik ben Manon en wil vrijwiligers werk in Ghana doen. Het liefste medische, want ik ben zelf verpleegkundige sinds februari.
Nu heb ik al verschillende organisaties gevonden die je hierbij helpen en je projecten bieden, maar het zijn er zoveel!! dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heeft iemand ervaring met vrijwilligerswerk in ghana en wat raad je me aan of waar moet ik het meeste op letten als ik een organisatie zoek??
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Manon Klaver
Ik ben zelf met de organisatie Projects Abroad meegeweest naar Ghana en dat is mij heel erg goed bevallen!
Ik had zelf ook eerst naar andere organisaties gekeken maar heb uiteindelijk voor Projects Abroad gekozen omdat er ook in Ghana zelf begeleiding is en dat vond ik zelf erg prettig!
Ik weet dat Projects Abroad ook speciale project heeft voor professionals, dus misschien is dat beter voor jou ?
Kijk anders even op hun site www.projects-abroad.nl
Ik ben in 2007 voor een stage naar Ghana geweest voor de hbo-v en inmiddels ga ik ieder jaar terug voor een (werk)vakantie. Ik heb er bewust voor gekozen zonder organisatie te gaan en mijn eigen contacten op te bouwen. Je mag me gerust mailen met je wensen etc… misschien kan ik wat voor je betekenen!
Hoi Albertine, kan jij ons in contact brengen met projecten in Ghana?
Het liefst zouden we op onszelf naar Ghana reizen, ter plaatse projecten gaan bezoeken en kennis maken en zien of we daar iets kunnen betekenen.
Wij zijn een koppel 50-plussers, Marianne kan Engelse les of muziekles geven, ikzelf heb in de bouw gewerkt en ben een doorwinterde doehetzelver.
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik ga naar ghana van 5 febr. tot en met 7 mei. Voor ontwikkelingswerk in een prive kliniek via vrijwilligwereldwijd.nl
Heel erg bedankt voor alle hulp met zoeken en ik vertel nog wel hoe ik het heb gevonden!
Hallo,
Ikzelf heb als vrijwilliger (verpleegkundige) voor REVSODEP (Rural Education and Social Development Programme) gewerkt. Dit is een erg goede organisatie, erg betrokken en verantwoordelijk. Ondertussen ga ik jaarlijks terug.
Deze organisatie heft contacten met wat scholen in Vlaanderen en andere landen waardoor jaarlijks studenten en vrijwilligers de kans hebben naar noordelijk Ghana te gaan. Bekijk de website van de organisatie eens: www.revsodepghana.org. Ik zou je graag meer uitleg geven als je vragen hebt over de organisatie of het leven in Ghana.
Hoi Luc en Marianne,
Allereerst mijn excuus voor de late reactie.
Ik heb inmiddels wel contacten m.b.t. zorgprojecten maar nog niet zozeer in de bouw en/of scholen. Denk dan ook niet dat ik jullie daar bij kan helpen, Sorry.
Misschien zou je nog contact op kunnen nemen met stichting akwadaa, wie weet kunnen zij helpen. Succes!
Ik kan ook jullie alleen aanraden om in Tamale het bureau van REVSODEP te bezoeken. Zij hebben heel wat contacten met scholen in de rurale dorpen. Ook zijn ze momenteel latrines aan het bouwen voor een ruraal dorp rond Tamale. Het is een ghanese NGO die volledig draait op vrijwilligers, lokaal en internationaal. Een aanrader en erg betrouwbare personen!
Als jullie meer info wensen: www.revsodepghana.org. Ook ik ben steeds bereikbaar.
Grtz! Anke
Als jullie op een rondreis gaan hebben mijn vrouw en ik een aantal projecten in het midden van het land. Ik weet niet in welke periode jullie gaan maar als jullie meer info nodig hebben kun je kijken op www.moonandstarguesthouse.com daar staat ook ons mailadres mocht je vragen hebben. in ieder geval een hele goede reis toegewenst.