Hallo allemaal,
Ik ben Manon en wil vrijwiligers werk in Ghana doen. Het liefste medische, want ik ben zelf verpleegkundige sinds februari.
Nu heb ik al verschillende organisaties gevonden die je hierbij helpen en je projecten bieden, maar het zijn er zoveel!! dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heeft iemand ervaring met vrijwilligerswerk in ghana en wat raad je me aan of waar moet ik het meeste op letten als ik een organisatie zoek??
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Manon Klaver
Ik ben zelf met de organisatie Projects Abroad meegeweest naar Ghana en dat is mij heel erg goed bevallen!
Ik had zelf ook eerst naar andere organisaties gekeken maar heb uiteindelijk voor Projects Abroad gekozen omdat er ook in Ghana zelf begeleiding is en dat vond ik zelf erg prettig!
Ik weet dat Projects Abroad ook speciale project heeft voor professionals, dus misschien is dat beter voor jou ?
Kijk anders even op hun site www.projects-abroad.nl
Ik ben in 2007 voor een stage naar Ghana geweest voor de hbo-v en inmiddels ga ik ieder jaar terug voor een (werk)vakantie. Ik heb er bewust voor gekozen zonder organisatie te gaan en mijn eigen contacten op te bouwen. Je mag me gerust mailen met je wensen etc… misschien kan ik wat voor je betekenen!
Hoi Albertine, kan jij ons in contact brengen met projecten in Ghana?
Het liefst zouden we op onszelf naar Ghana reizen, ter plaatse projecten gaan bezoeken en kennis maken en zien of we daar iets kunnen betekenen.
Wij zijn een koppel 50-plussers, Marianne kan Engelse les of muziekles geven, ikzelf heb in de bouw gewerkt en ben een doorwinterde doehetzelver.
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik ga naar ghana van 5 febr. tot en met 7 mei. Voor ontwikkelingswerk in een prive kliniek via vrijwilligwereldwijd.nl
Heel erg bedankt voor alle hulp met zoeken en ik vertel nog wel hoe ik het heb gevonden!
Hallo,